וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטיפ החשוב ביותר ליזמית מתחילה - שמרי על עמוד שדרה יציב ומוצק"

עדיה פיטרמן

3.3.2011 / 17:05

כך אומרת יוליה גל, מי שהקימה רשת מכוני ספא בגיל צעיר ושנים ספורות בלבד לאחר שעלתה לבדה לישראל



יוליה גל, 29, מנכ"ל ובעלים של רשת yullia, עלתה לישראל לבדה בגיל 17 מאוזבקיסטאן, שם ניהלה אימה סלון קוסמטיקה. "ניתן לומר שאת המומחיות בתחום ינקתי בבית", היא אומרת. היא החלה את דרכה בישראל בניקיון בתים לפרנסתה. "אש היזמות תמיד בערה בי וכך, עוד לפני גיל 21 הקמתי את העסק הראשון". העסק, ברחוב ירמיהו בתל אביב, היה בתחילה קטן, והיום התרחב לרשת המונה שלושה סניפים בת"א. לקראת כנס "נשים ועסקים" שאלנו את אחת המשתתפות, יוליה גל, מנכ"ל ובעלים של רשת yullia, כמה שאלות על חוויתן כנשים יזמות ובעלות עסקים.



איך הגית את הרעיון לעסק?



"הרעיון לרשת ספא נגישה וזמינה המאפשרת ללקוח לצרוך טיפולי יופי ואסתטיקה על הדרך, כחלק בלתי נפרד משגרת היום יום מבלי להתפשר על איכות, הגיע מחוסר היכולת שלי לדחות סיפוקים. כשאני רוצה משהו אני חייבת להשיגו וכמה שיותר מהר. תמיד הפריע לי שצריך להזמין תור לספא או למניקור ופדיקור מקצועיים שלושה שבועות מראש. הוצאנו את טיפולי היופי מחדרי חדרים לחלון הראווה הקדמי שטוף השמש. יצרנו תפיסה צרכנית חדשה הגורסת כי לא צריך לתכנן מראש ולהמתין שבועות על מנת לקבל את הטוב ביותר".



מתי הוקם העסק ובאילו שלבים הוא נמצא?



"את הסניף הראשון הקמתי ברחוב ירמיהו בתל אביב ועד היום אני נהנית לעבור שם ולזכור מאיפה התחלנו. מאוחר יותר עברנו לסניף הנוכחי אף הוא ברחוב ירמיהו. אך הקפיצה הגדולה של הרשת נעשתה בשנת 2008, דווקא בתקופת המשבר הכלכלי הגדול ונפילת הבורסה והבנקים בארה"ב. האווירה הייתה קשה ואני התחייבתי לפתיחת סניף ענק ומעוצב בהשקעה גדולה ברחוב דיזנגוף. פתחנו בחורף, שהוא העונה הפחות חזקה בתחום, אבל ידעתי שהמיקום שבחרתי מנצח והשקעתי בסניף ובעובדים ואכן, הרשת צמחה וגדלה ושנה מאוחר יתר פתחנו את הסניף השלישי בתל אביב ברחוב הרצל, על גבול נווה צדק".







"אני חייבת לציין את מנהלת סניף הבנק שלי כשראתה שאני נחושה בדעתי, אשרה לי הלוואה אשר עזרה לי להתפתח. ב-2006 זיהיתי הזדמנות בתחום הנדל"ן ורכשתי נכסים בבת ים. ההשקעה הזאת, שילשה את ערכה וכך מימנתי את הקפיצה הגדולה של הרשת- הקמת סניף דיזנגוף. אני שמחה לציין כי ההשקעה השתלמה והחזירה את עצמה וכי הרשת צומחת בקצב מבטיח של יותר מ-30% גידול שנתי. כיום, אנו מעסיקים כ-60 עובדים שמרביתן נשים, מעניקים להן מקצוע מבוקש ומקפידים על רמת הכשרה והדרכה מהגבוהות בתחום".



מה הוא האתגר העיקרי בהקמת וניהול העסק?



"האתגר הגדול טמון בשמירה על איכות ללא פשרות לאורך זמן. הדבר החשוב ביותר שאני שומרת עליו בקנאות הוא עמוד השדרה העסקי שלי. איני נוהגת להתפשר על העקרונות המלווים אותי מאז הקמת העסק ועד היום. אצלנו ברשת אין טיפולי חינם, אפילו לא ללקוח המפורסם ביותר, מהסיבה הפשוטה שאנו מעוניינת שיגיעו אלינו כי אנחנו הטובים ביותר ולא משום שמחלקים אצלנו טיפולי חינם. עמוד השדרה המקצועי שלי הוא מה שומר על הרמה בסניפים, וכולל כוח אדם מיומן, עיצוב מוקפד, שרות קשוב, והיגיינה".



האם ואיך השפיעה עובדת היותך אישה על היזמות?



"התחום שבחרתי הוא תחום נשי באופן מסורתי ומרבית העובדות הן נשים שאני גאה ושמחה לטפח ולקדם, ויש לי מחויבות אישית לפיתוח של כל עובדת ועובד. אני חייבת לציין כי בשנים האחרונות ניכרת עליה משמעותית במספר הגברים הפוקדים את הרשת הן כלקוחות והן כעובדים ומחפשי עבודה. אין ספק כי בתחום הטיפוח האישי הגברים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה."



מהן התוכניות לעתיד?



"אני מרגישה שבמובנים רבים העתיד כבר כאן. בימים אלה אנו בוחנים מספר אופציות של פיתוח והתרחבות על ידי מתן זיכיונות בערים נוספות בארץ ובחו"ל. זהו תהליך נוסף שישלים את החזון שלנו: איכות בלתי מתפשרת של טיפולי יופי בזמינות ונגישות גבוהה".



ולסיום, טיפ של יוליה ליזמת מתחילה



" הטיפ החשוב ביותר שאני יכולה להעניק ליזמית מתחילה הוא לשמור על עמוד שדרה יציב ומוצק, להאמין בדרך שלך ולדבוק בה. פעמים רבות עמדתי על שלי כנגד כל הסיכויים והשמירה על עמוד השדרה שלי השתלמה בגדול הן ברמה העסקית והן ברמה האישית".



יוליה גל תשתתף במרתון יזמות בועטת " שיתקיים בכנס "נשים ועסקים" של themarker ועיריית תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully