וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ניירות ערך בארה"ב הגישה הצעה להגבלת הבונוסים במגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

3.3.2011 / 18:50

ההצעה כוללת דרישת דיווח מפורט על בונוסים במוסדות פיננסיים, ומאפשר לרשות לפסול בונוסים מוגזמים



הבונוסים השמנים בוול סטריט, שכבר זמן רב זוכים לזעמם של מחוקקים ובעלי מניות, מצאו אויב חדש: הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec). ביום רביעי הגישה הרשות הצעה לתקנה שתחייב את חברות וול סטריט להגיש דיווחים מפורטים על הבונוסים שהם מעניקים, בניסיון להביא לריסון חבילות השכר שהובילו לנטילת סיכונים מוגזמת לפני המשבר הפיננסי.



לראשונה תדרוש ההצעה, באם תתקבל, כי חברות וול סטריט יגישו דיווחים מפורטים על הבונוסים לרשות, שתוכל לאסור על תשלומים שנראים בעיניה מוגזמים. התקנות יהיו מכוונות לא רק להנהלה הבכירה, אלא גם למאות עובדים מן השורה הזוכים לשכר מבוסס תמריצים.



ניסיון הרגולטורים להגדיל השפעתם על השכר בוול סטריט מדגיש את התפקיד המרכזי שמשחקים מוסדות פיננסיים בכלכלה. אף שחריג כי הממשל בוחן את שכר הבכירים במרבית המגזרים, הבנקים הגדולים מהווים סיכון מערכתי, וב-2008 דחפו את כלכלת ארה"ב למיתון. התכנית של הרשות, הדומה לתקנות שהציע התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות (fdic), מעוגנת ברפורמה הרגולטורית שהועברה בשנה שעברה.



שלושת הנציבים הדמוקרטיים ברשות הצביעו אתמול על העברת התקנות, למרות התנגדות שני הנציבים הרפובליקאים, הטוענים כי הרשות חורגת מסמכותה. בינתיים, בקונגרס מתנהל מאבק נגד של הרפובליקאים, המאיימים לקצץ את תקציב הרשות, על מנת למנוע ממנה לאכוף את הרפורמה הפיננסית, שנחקקה על ידי הקונגרס הקודם, בו שלטו הדמוקרטים.



התקנות ידרשו מכל חברת ברוקראז' וחברת השקעות המנהלות יותר ממיליארד דולר להגיש דו"חות שנתיים על בונוסים. הרשות תוכל לאחר מכן למנוע בונוסים מוגזמים שחושפים את החברה להפסדים פיננסיים משמעותיים, לפי נוסח תקציר ההצעה. על חברות המנהלות נכסים בשווי 50 מיליארד דולר או יותר - כמו גולדמן סאקס וג'יי.פי מורגן צ'ייס - יוטלו הגבלות חמורות אף יותר, שיידרשו מהן לדרוש ממנכ"לים לדחות את קבלת מחצית מהבונוס שלהם למשך 3 שנים, ולהחזיר בונוסים אם החברה תספוג הפסדים.



ההצעה תעבור כעת לתהליך קבלת הערות מהציבור למשך 45 ימים, שלאחריהם תצביע הרשות על הגירסה הרשמית של התקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully