וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיץ': ההתקוממויות במזה"ת מגבירות את הלחץ להורדת דירוג האשראי של המדינות באזור

סוכנויות הידיעות

3.3.2011 / 21:25

סיכונים פוליטיים גורמים לכך שתחזית הדירוג של מדינות האזור נמוכה בממוצע ב-4 דרגות משהיתה יכולה להיות



ההתקוממויות חסרות התקדים שפרצו במספר מדינות במזרח התיכון הגבירו את הלחץ להורדת דירוג האשראי של מדינות האזור, ובכלל זה ישראל, וימשיכו להכביד על הדירוגים גם לאחר שיושגו הסדרים פוליטיים חדשים, לפי דו"ח חדש של חברת דירוג האשראי פיץ'.



"הסיכונים גברו, הן ברמה הפוליטית והן ברמה הכלכלית, למרות שהדירוגים של פיץ' למדינות האזור כבר גילמו חלק ניכר מהסיכונים הפוליטיים", נכתב בדו"ח שכותרתו "התפרצות סיכונים פוליטיים במזרח התיכון: הלחץ השלילי על הדירוגים עתיד להימשך".



האנליסטים ריצ'רד פוקס וארנו לואי, החתומים על הדו"ח, העריכו כי סיכונים פוליטיים באזור - ובכלל זה מידת הלגיטימיות של המשטרים, יציבותם ויעילותם, מתחים פנימיים ואיומים חיצוניים - גרמו עוד לפני האירועים האחרונים לכך שתחזית הדירוג על idr (issuer default rating) ארוך הטווח של 11 המדינות המדורגות באזור, קבוצה הכוללת גם את ישראל, נמוכה בממוצע בארבע דרגות משהיתה לולא הסיכונים.



לפי הדו"ח, סיכונים גיאופוליטיים באזור, בהם הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותוכנית הגרעין של איראן, היו גבוהים בשיעור ניכר מכל אזור אחר בעולם עוד לפני גל ההתקוממויות ששטפו את האזור בשבועות האחרונים.



הדו"ח ציין עוד כי רמה נמוכה של חופש ביטוי ותקשורת ויכולת האזרחים להשתתף בבחירת הממשל מהווה מדד חשוב לניבוי אי שקט פוליטי במדינות האזור, אולם הוסיף כי משטרים במדינות דוגמת מצרים, לוב ותוניסיה דווקא הצליחו לשמור על יציבות פוליטית זמן רב למרות רמות נמוכות של חופש ביטוי והשתתפות פוליטית אזרחית. הדו"ח מציין בהקשר זה את ישראל, שזוכה לדירוג הגבוה ביותר ממדינות האזור במונחי חופש ביטוי ואפשרות להשתתפות פוליטית, אולם דירוג יציבותה הפוליטית הוא מהנמוכים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully