וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זרק צ'רלי שין 300 מיליון דולר לפח האשפה

מאת מיכל רמתי ודפנה מאור

4.3.2011 / 7:03

הדבר הכי המפתיע בסיפור של צ'רלי שין היא העובדה שהוא נהפך לשחקן המכניס ביותר בתעשיית הטלוויזיה האמריקאית. בשבוע האחרון ההפתעה הסתיימה ושין חזר להיות צפוי - וסורר. והוא לא היחיד ? תאגידי הענק ההוליוודיים מהמרים על כוכבים מועדים לפורענות - ואחר כך מפסידים בג



>> אחת ההצלחות המפתיעות ביותר של עולם הטלוויזיה בשנים האחרונות היתה זאת של צ'רלי שין. אחד השחקנים הפרועים, ההפכפכים, חובבי הסמים והאלימים לעתים בהוליווד, נהפך למקבל השכר הגבוה ביותר בתעשייה במסגרת תפקידו בסדרה "שני גברים וחצי".

ובמספרים: שין השתכר לפי הערכות 1.25-2 מיליון דולר לפרק - מה שהציב אותו כשחקן היקר בטלוויזיה האמריקאית. 1.25 מיליון דולר לפרק הוא סכום הגבוה פי שלושה ממה שמקבל יו לורי, כוכב סדרת הדרמה המצליחה בעולם, "האוס", ו-25% יותר ממה שקיבל ג'יימס גנדולפיני ב"סופרנוס".



בשבוע האחרון ההפתעה הסתיימה, ושין חזר להיות צפוי. רשת cbs החליטה לבטל את המשך העונה של הסדרה - ולספוג הפסד שמוערך ב-300 מיליון דולר - ורק לא להמשיך לעבוד עם האיש הזה.



ראשית הסיפור באפיזודה מוכרת היטב מחייו של שין. השחקן בן ה-45 יצא לפגרה לא מתוכננת מצילומי הסדרה בינואר, לאחר שסגנון החיים שלו, שכלל התרועעות עם כוכבות פורנו ולפי הדיווחים גם קוקאין בכמויות נאות, הוביל אותו לאשפוז במוסד גמילה. בשבוע שעבר הודיעה cbs כי שין מתכנן לחזור לעבודה בסוף החודש. אולם אז פצח שין בסדרת ראיונות ברדיו ובטלוויזיה, בהן השתלח בכל מי שיכול היה לעזור לו להחזיר את הקריירה שלו למסלול.



הוא החל את מסע ההרס בראיון לתוכנית הרדיו "התוכנית של אלכס ג'ונס", שבו הטיח עלבונות ורמיזות אנטישמיות במפיק התוכנית שלו, צ'אק לורי. בין היתר שין כינה את הבוס "חיים לוין", במה שנחשב לכינוי גנאי מזלזל ואנטי-יהודי. בעקבות ראיון זה הודיעו cbs ואולפני וורנר ברדרס, האחראיות ל"שני גברים וחצי", על ביטול הסדרה - מה שפתח רצף של ראיונות מגלומניים מצדו של שין.



שין דיבר על ההתמודדות עם התמכרותו לסמים ("לקחתי יותר ממה שמישהו יכול לשרוד", ואמר כי שרד "כיוון שאני אני. אני שונה. אני בנוי אחרת. יש לי מוח שונה, לב שונה. יש לי דם נמרים. מוות הוא לחובבנים"), סיפר על תמיכתם של כוכבים חברים (ובעיקר חברים לצרה: מל גיבסון, בעצמו כוכב ש"נכווה" על ידי הוליווד לאחר שנתפס נוהג שיכור והתבטא באנטישמיות כלפי השוטרת שעצרה אותו; שון פן, שעם שלל האישומים והחשדות נגדו נמנים כמה מקרי תקיפה, ונדליזם, ואף ניסיון רצח ובריחה מכלא במקאו; וקולין פארל, שעבר אף הוא חוויית גמילה מסמים, אך חוץ מכמה שערוריות מין קטנות הוא נקי יחסית), על שלל העבודה שעוד מצפה לו (טען כי hbo הציעה לו סדרה משלו בה ירוויח 5 מיליון דולר לפרק, טענה ש-hbo מיהרה להכחיש), ועל דרישותיו הכספיות מוורנר ברדרס ו-cbs.



באחד הראיונות שנתן באחרונה אמר שין כי בכוונתו לתבוע את שתי החברות ולדרוש פיצוי בסך 300 מיליון דולר בגין ביטול הסדרה. לאחר מכן אמר עורך דינו, מרטי זינגר, כי שין ידרוש תשלום על שמונת הפרקים הנותרים של העונה שטרם צולמו. עוד דרישה שהעלה שין בתקשורת בימים האחרונים היא העלאת שכרו בסדרה ל-3 מיליון דולר לפרק - בצירוף התנצלות על הפרשה מצד cbs, או במלותיו של שין: "התנצלות גדולה, תוך שהם נושקים לרגלי. כולם חושבים שאני צריך להתחנן כדי לקבל את המשרה שלי בחזרה, אבל אני מזהיר מראש שכל היתר הם שיתחננו אלי לקבל את עבודתם בחזרה", אמר, והוסיף כי הוא מרגיש ששכרו אינו מספיק גבוה, בהתחשב בסכומים ש-cbs מרוויחה על התוכנית. "נמאס לי להעמיד פנים שאיני מיוחד", אמר שין ל-nbc.



סלחו על הכל - עד הבוס



אלא שאף אחד ב-cbs ובוורנר ברדרס לא באמת נרעש או מופתע מההתנהגות של שין. למעשה, במשך תשע עונות הסדרה הצליחו ברשת להבליג על לא מעט פרשות: התמכרותו הממושכת לסמים, תהליך הגמילה שאילץ את הפקת הסדרה לצאת לפגרה יותר מפעם אחת, חיי המין הסוערים והמתוקשרים שלו, פרשת הירי בארוסתו ב-1990, שהוגדרה כתאונה אך בעקבותיה בוטלה החתונה המתוכננת, פרשת התקיפה והאיומים על אשתו השנייה, דניז ריצ'רדס, ב-2006 - וכעבור שלוש שנים תקיפה ואיומים גם על אשתו השלישית, ברוק מיולר (בקרוב גרושתו השלישית).



מה ששבר את גב הגמל היה מאבק אגו בין שין לבין לורי, מפיק שאחראי לכמה קומדיות מצליחות בטלוויזיה האמריקאית ("המפץ הגדול", "דארמה וגרג"), ונחשב לפרת מזומנים יציבה. ב-cbs ובוורנר טוענים כי הפגיעה של שין ביוצר הסדרה הובילה למצב בו השניים אינם מסוגלים לעבוד יחדיו.



אך ההתעלמות הסדרתית של חברת הטלוויזיה מהתנהגותו שלוחת הרסן של שין לאורך השנים מאפשרת לעורך דינו, זינגר, לטעון כי ביטול הסדרה אינו קשור להתנהגותו של שין: "לוורנר ברדרס לא היתה שום בעיה בשנה שעברה, כאשר נראה כי צ'רלי עשוי להודות בעבירה פלילית", אמר, בהתייחסו לחידוש החוזה של שין לשנתיים בשנה שעברה. באותה העת היתה אפשרות כי שין ייאלץ לרצות עונש מאסר בגין תקיפת מיולר.



אי אפשר לטעון שביטול הסדרה הוא החלטה של מה בכך עבור הרשת. להערכת אנליסטים, הכנסות וורנר ברדרס צפויות להיפגע בעקבות ביטול הסדרה של שין בכ-100 מיליון דולר, בשל אובדן ההכנסות מהסינדיקציה של הפרקים העתידיים שבוטלו. cbs, שגבתה כ-200 אלף דולר עבור כל פרסומת בת 30 שניות בתוכנית, עשויה להפסיד קרוב ל-160 מיליון דולר על העונה הבאה. אם לא יצולמו עוד פרקים בסדרה, היא תהיה קצרה ב-32 פרקים מההתחייבות המקורית שלה - ורשתות ותחנות שרכשו את זכויות השידורים החוזרים לא יידרשו לשלם עלות המוערכת ב-3 מיליון דולר לפרק.



כמובן, החברות צפויות להחליף את הסדרה בסדרה חדשה, ובכך לצמצם את ההפסדים. עם זאת, סדרה חדשה אינה צפויה ליהנות משיעורי הצפייה הגבוהים שמהם נהנתה "שני גברים וחצי", מותג ותיק שכבר הוכיח את עצמו, ולכן גם לא מאותם מחירי פרסום וסינדיקציה.



המקרה של שין מדגיש עד כמה תלויה הוליווד - תעשיית ענק המגלגלת מיליארדי דולרים בשנה - בהתנהגות הגחמנית של כוכביה. במגזר שבו השערוריות הן חלק ממכונת המזומנים המשומנת, קשה מאוד למצוא גבולות אדומים שאפשר לחצות. שין גילה בשבוע שעבר שהכפשת הבוס הוא אחד מהם.



הקו האדום: אנטישמיות



מי שעוד גילה השבוע את הגבולות של המעסיקה שלו הוא ג'ון גליאנו, המעצב הראשי של בית האופנה דיור. גליאנו פוטר השבוע על ידי בית האופנה לאחר שצולם כשהוא מצהיר על אהבתו להיטלר. דיור השעתה את גליאנו במהרה לאחר שהסרטון החל להתרוצץ באינטרנט, ממש כפי ששין פוטר במהרה על ידי cbs לאחר התבטאותו ברדיו.



בניגוד לשין, שהתבטאותו אולי יצרה מבוכה ב-cbs אך לא נתפשה בציבור כפוגענית במיוחד, ובוודאי אינה הבולטת בשורת התפרעויותיו האחרונות, הצהרתו של גליאנו עוררה גלים מיידיים בציבור, ודיור נאלצה להגיב במהרה למה שעלול היה להפוך למפגע יחסי ציבור של ממש. נטלי פורטמן, אחת הכוכבות שמעניקות את פניה ושמה למוצרי דיור, עטורה בהילת האוסקר מיום ראשון, הצהירה במהרה כי היא מתנגדת לדבריו ותסרב לייצג את דיור כל עוד אינה מתנערת ממנו.



אבל יש גם דמיון בין פיטורי גליאנו ושין: בשני המקרים החברות היו מקושרות במידה רבה לכוכבים שלהן. cbs תתקשה לקיים את "שני גברים וחצי" ללא שין, ואילו דיור צריכה כעת למצוא מחליף למעצב האגדי, ששמו מזוהה במידה רבה עם המותג.



ההתבטאויות האנטישמיות של שין וגליאנו קיבלו תמיכה מפתיעה השבוע מג'וליאן אסאנג', מייסד אתר ההדלפות ויקיליקס, שטען כי הרדיפה אחריו היא תוצאה של "קנוניה של עיתונאים יהודים", לפי העיתון הבריטי "פרייבט איי". לאחר שהעיתון הבריטי פירסם ידיעה על ישראל שמיר, בכיר ויקיליקס ברוסיה הידוע בדעותיו האנטי-ישראליות ולא אחת כונה אנטישמי, התקשר אסאנג' לעיתון כדי להבהיר כמה דברים. אסאנג' התלונן כי עיתונאים מהעיתון "גרדיאן" הבריטי הקימו קנוניה נגדו וכי הם כולם יהודים. כאשר הכתב שאליו התקשר אסאנג' טען כי עורך "גרדיאן" אינו יהודי, אמר אסאנג' כי אלן רסברידג'ר הוא "יהודי בערך", בגלל שהוא גיסו של העיתונאי היהודי דיוויד ליי.



בניגוד לשין וגליאנו, לאסאנג' אין בוס שיכול לפטרו. אך התבטאותו עשויה לחבל בקשריו עם כמה מהתומכים הגדולים ביותר שלו, ו"גרדיאן" בראשם. העיתון היה אחד התומכים הגדולים של ויקיליקס והעניק במה מכובדת לחשיפות האתר, כמו גם תמיכה באסאנג'.



ג'ון קמפפנר, עורך מדד הצנזורה של "גרדיאן", ששיתף פעולה עם אסאנג' במשך כמה שנים, כתב אתמול כי "אמירותיו של אסאנג' עלי ועל בכירים אחרים ב'גרדיאן' אינן מועילות לו. עם כל כך הרבה יריבים אמיתיים, למה לחפש חדשים? הגישה שלו מחזקת את הטענה כי הדלפות הן נחלתם של אנשים אקסצנטריים וחסרי אחריות, ומשחקת לידיהם של כוחות חורשי רעה". עם זאת, נראה כי 1.2 מיליון העוקבים בחשבון הטוויטר שאסאנג' פתח השבוע עדיין רוצים לשמוע מה יש לו לומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully