וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: המצב הגיאו פוליטי ימשיך לתת את הטון - ירידות השערים עלולות להימשך בטווח הקצר

רם עוזרי

4.3.2011 / 10:50

הפועלים: "בראייה לטווח ארוך, לאחר שירגעו הרוחות במזרח התיכון, תחזור גם הרגיעה היחסית למחירי הנפט"



ההתפתחויות בסביבה הגיאו-פוליטית והשפעתן על הלך הרוח בשוקי העולם ובישראל ימשיכו לתת את הטון במסחר בשוק ההון הישראלי בטווח הקצר - כך מעריכים כלכלני בנק לאומי. המצב יתורגם, לערכת כלכלני הבנק, להמשך מגמת ירידות שערים שראינו השבוע בשוק המניות ולהעיב על חלקו הארוך של עקום התשואות בשוק האג"ח. לכן, ממליצים בבנק להעדיף אג"ח מדינה לטווח פדיון בינוני למרות רווחי ההון המוגבלים שלהן.



כלכלני בנק הפועלים מדגישים בסקירתם את ההשפעה של עליית מחירי הנפט על שוקי המניות בעולם. " האיום על אספקת הנפט הלובי לעולם, הגם שהוא מהווה כ-2% בלבד מהאספקה הגלובלית, הביא לזינוק במחירי הנפט בשווקים, וללחץ שלילי על שוקי המניות הגלובליים", כתבו בבנק. עם זאת, הוסיפו כלכלני בנק הפועלים, "בראיה לטווח ארוך, אנו מעריכים כי לאחר שירגעו הרוחות במזרח התיכון, תחזור גם הרגיעה היחסית למחירי הנפט".



נתוני מקרו חיוביים, בדגש על נתון הצמיחה של 7.8% ברבעון הרביעי, כמו גם צפי לעונת דוחות חיובית, מביאים את כלכלני בנק הפועלים להמליץ ללקוחות בעלי אורך נשימה להמשיך ולהחזיק ברכיב המנייתי, תוך התחשבות בתנודתיות בטווח הקצר. בתחום האג"ח ממליצים בבנק לצמצם חשיפה לאג"ח קונצרניות בריבית משתנה, שעלו בקצב מהיר בתקופה האחרונה. לעומת זאת, ציפיות אינפלציוניות גבוהות תומכות בהמשך השקעה בשחרים במח"מ בינוני. ללקוחות המעוניינים להגדיל את רמת הסיכון ממליצים בבנק להשקיע באג"ח צמודות לטווח ארוך במח"מ של 8 שנים ואילך.



בזירת המט"ח מעריכים בבנק לאומי כי בהנחה שלא תחול החמרה נוספת במצב הגיאו פוליטי באזורנו, יחזור השקל למגמת ההתחזקות ארוכת הטווח. זאת על רקע נתוני הצמיחה החזקים של ישראל והתרחבות פערי הריביות הצפויה. בבנק הפועלים מציינים בנוסף לכך כי התערבויות בנק ישראל במסחר במגוון דרכים ממשיכות להוות גורם התומך בהיחלשות השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully