וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ובריטניה מטילות סנקציות על קרן ההשקעות של לוב; לבן של קדאפי 50 מיליארד דולר בנכסים נזילים

ניו יורק טיימס

4.3.2011 / 13:09

לקרן שהוקמה על ידי בנו של קדאפי, סייף אל איסלאם אל קאדפי, נכסים בשווי 70 מיליארד דולר



המאבק על השליטה בלוב בעיצומו אך מאבק השליטה בקרן ההשקעות של המדינה - המנהלת נכסים בשווי 70 מיליארד דולר - רק התחיל. לקרן כמות גדולה של מזומנים ונתחים בכמה מהחברות הגדולות באירופה , ביניהן - המו"לית הבריטית פירסון ומועדון הכדורגל האיטלקי יובנטוס. הקרן הוקמה על ידי סייף אל איסלאם אל קדאפי, בנו של השליט הלובי.



הקרן הוקמה בשנת 2006 במטרה להוכיח כי לוב מוכנה לפתוח את עצמה למערב. הקרן סייעה לקרב בין קדאפי הבן ובין אנשים רבי השפעה ברחבי העולם - כמו משפחת רוטשילד, הנסיך אנדרו הבריטי, נציב המסחר האירופי לשעבר פיטר מנדלסון, האליטה האיטלקית ומשקיעים פרטיים בארה"ב, ביניהם סטיבן שוורצמן מבלאקסטון ודיוויד מ. רובינשטיין מקרלייל.



ארה"ב הודיעה כי בכוונתה להקפיא נכסים השייכים לקרן ההשקעות הלובית ובשליטת מוסדות אמריקאיים, למרות שלא פורסמו שמותיהם של בנקים או מוסדות פיננסיים ספציפיים. בבריטניה נאסר על הקרן למכור או לסחור בנכסים, הכוללים בין היתר את הנתח של הקרן בחברת פירסון ונתחים בחברות נדל"ן בלונדון.



סכום של 50 מיליארד דולר בנכסים נזילים נמצא בעקיפין בשליטתו של קדאפי הבן, ועדיין לא ברור עד כמה הכסף נגיש לאביו. כמעט כל עושרה של לוב מגיע מנפט, ולמרות שייתכן כי לוב יושבת על ערימת מזומנים - לא סביר שהמדינה תעשה שימוש באותם סכומים בשווקים הבינלאומיים לרכוש נשק או שכירי חרב.



אנשים שעבדו בקרן אמרו כי פעילותה היא מסתורין בפני עצמו, שכן האנרציה הבירוקרטית וחוסר הניסיון של המפעילים אותה מנעו ממנה מלהיות פעילה יותר. ההשקעות הראשונות של הקרן מחוץ ללוב בוצעו בשנת 2008. מרבית הכספים קרוב לוודאי מוחזקים בלוב או בבנקים במזרח התיכון, והרחק מיכולתן של ההחרמות הבינלאומיות.



בנוסף לקרן, לבנק המרכזי של לוב רזרבות המגיעות ל-110 מיליארד דולר - או 160% מהתמ"ג השנתי, לפי הערכות קרן המטבע הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully