וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחה: "המוסד היה מעורב בתולעת האירנית"

גיא גרימלנד

5.3.2011 / 14:16

חוקר אבטחת מידע טוען שארה"ב הייתה הכוח המוביל ביצירת הווירוס שפגע בתוכנית הגרעין האירנית, עם עזרה מהמוסד, והמגזין ואניטי פייר קובע שהתולעת היא "ההירושימה של מלחמות הסייבר"

פרשת תולעת המחשב Stuxnet מסרבת לגווע. אתר החדשות הבריטי ה-BBC דיווח הערב כי חוקר אבטחת המידע ראלף לאנגר אמר אמש בכנס TED שנערך בקליפורניה שישראל וארה"ב הן שיצרו את תולעת המחשב, שפגעה במתקני המחשוב של הגרעין האיראני. "הדעה שלי היא שהמוסד הישראלי היה מעורב", אמר לאנגר, לפי הדיווח של ה-BBC.

עם זאת, לאנגר שיער כי ישראל לא היתה הגורם העיקרי מאחורי יצירת תולעת Stuxnet. "יש רק מקור מרכזי מוביל אחד וזהו ארה"ב", סיפר לאנגר. עוד אמר לאנגר בכנס TED כי הפרויקט מצריך "מידע פנימי" ברמה כל כך מפורטת, "שכנראה יוצרי התולעת ידעו אפילו את מידת הנעליים של המפעיל". גם בבלוג הטכנולוגי טק קרנץ' דיווחו הערב על דבריו של לאנגר שם ציטטו אותו: "לתולעת היתה מטרה פשוטה אחת: לעכב את שאיפות הגרעין האיראניות. למנוע מאיראן את הפצצה".

"ארה"ב - הכוח העיקרי מאחורי Stuxnet"

גם מגזין ואניטי פייר (vanity fair) פירסם כתבת ענק בנושא, שכדי לצלוח אותה תצטרכו לקרוא 7,221 מילים. תקציר המנהלים מופיע באתר ביזנס אינסיידר. הכתב מייקל ג'וזף גרוס בוחן בכתבה בצורה מעמיקה את המקורות וההשלכות של תולעת Stuxnet שנחשבת כיום אצל רבים לאחד מכלי נשק הסייבר מהמתוחכמים שנוצרו בשנים האחרונות.

גרוס מצביע על חורים בתיאוריה המקובלת שישראל היא דווקא זו שעומדת מאחורי תקיפת הסייבר של מערך המחשוב של מתקני הגרעין האיראניים. לטענת גרוס, ארה"ב היתה הכוח העיקרי מאחורי ההתפתחות של Stuxnet.

ללא קשר למקור התולעת, גרוס סבור שהימצאות תולעת המחשב מובילה את העולם להתמודד עם לוחמה מסוג חדש. "Stuxnet היא ההירושימה של מלחמת סייבר. זאת החשיבות האמיתית. וכל ההשערות לגבי מטרתה והמקורות שלה לא צריכים לעוור אותנו למציאות הגדולה הנרחבת יותר. חצינו סף ואיך דרך חזרה", אומר גרוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully