וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאס וגאס סנדס הגישה תביעה פלילית נגד מנכ"ל סנדס צ'יינה לשעבר עם ראיות לסחיטה

סוכנויות הידיעות

5.3.2011 / 16:40

החברה מעריכה כי חקירה נגדה בארה"ב קשורה לתביעה שהגיש פיטר ג'ייקובס בטענה כי פוטר שלא בצדק



לאס וגאס סנדס (lvs), חברת בתי ההימורים של המיליארדר שלדון אדלסון, הגישה תביעה פלילית נגד מי שניהל את פעילותה במקאו, בגין הוצאת דיבה ועם ראיות לסחיטה.




בשבוע שעבר הודיעה lvs כי התבקשה על ידי רשות ניירות ערך בארה"ב להעביר מסמכים הנוגעים לעמידתה בחוק למניעת שחיתות במדינות זרות (fcpa), וכי משרד המשפטים האמריקאי פתח אף הוא בחקירה נגדה באותו עניין. lvs העריכה כי החקירה נוגעת לטענות שנכללו בתביעה משפטית שהוגשה נגדה על ידי מנכ"ל סנדס צ'יינה לשעבר, סטיב ג'ייקובס, אשר טען כי פוטר שלא בצדק לאחר שסירב לדרישות לא חוקיות שהציג לו אדלסון.



סמנכ"ל התפעול של lvs, מייקל לוון, אמר ביום חמישי ל"מקאו דיילי טיימס" כי סנדס צ'יינה הגישה תביעה פלילית נגד ג'ייקובס במקאו, בגין הוצאת דיבה עם ראיות לסחיטה, אשר לדבריו "תסבך את מצבו של ג'ייקובס".



סנדס צ'יינה פיטרה את ג'ייקובס ביולי, מבלי לפרסם את הסיבה לכך, שנה בלבד לאחר שמונה לתפקיד, וללא פיצויי פיטורין, לטענתו. ג'ייקובס טען כי פעילותו היתה חיונית להתאוששות סנדס מקאו מהמשבר הפיננסי העולמי, וכי החברה לא שילמה לו מיליוני דולרים במשכורות, בונוסים ואופציות שהגיעו לו.



בתביעה שהגיש נגד lvs טען ג'ייקובס כי אדלסון דרש ממנו להשתמש "במינוף בלתי הולם" נגד בכירי ממשל במקאו, ולבצע חקירות חשאיות אודותיהם על מנת להשתמש במידע שלילי נגדם. עוד טען כי אדלסון דרש ממנו לאיים על הבנקים הסיניים על מנת לשכנעם להפעיל לחץ על בכירי ממשל להקל ההגבלות על הימורים, ולהסתיר מידע חיוני אודות אירועים פיננסיים מדירקטוריון סנדס צ'יינה. lvs טענה בתגובה כי ג'ייקובס פוטר משום שחרג מסמכויותיו ולא יידע את דירקטוריון החברה בהחלטות עסקיות חשובות.



לאס וגאס סנדס טוענת כי המשפט בתביעה צריך להתבצע במקאו, היות שג'ייקובס עבד בסנדס צ'יינה, ואילו ג'ייקובס טוען כי יש לערוך את המשפט בארה"ב, משום שמלון ונישיאן מקאו נשלט על ידי אדלסון ממשרדיו בלאס וגאס. החלטה בנושא תתבצע בלאס וגאס ב-15 במארס, אמר לוון, והוסיף כי הרשויות במקאו אינן חוקרות את סנדס צ'יינה. "לא קורה שום דבר במקאו. נפגשנו עם בכירי ממשל, אשר רמזו כי הם תומכים באדלסון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully