וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנציבות האירופית פשטה על משרדי מו"ליות ספרים האלקטרוניים בחשד לתיאום מחירים

גרדיאן

5.3.2011 / 17:49

דוברת הנציבות: "יש לנו סיבות להאמין כי החברות הפרו את כללי ההגבלים העסקיים"



הנציבות האירופית פשטה ביום שישי על משרדי מספר מו"ליות ספרים אלקטרוניים, רובן צרפתיות, החשודות בתיאום מחירי הספרים. פקידים בבריסל סירבו למסור כמה או אילו מו"ליות נחקרו, אך דובר האצ'ט, בית הוצאה לאור הידוע בעיקר בזכות מילוניו, אישר כי חקירה נפתחה נגד החברה.



בהודעה רשמית, מסרה הנציבות האירופית כי יש לה "סיבות להאמין שהחברות החשודות הפרו את כללי ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי שאוסרים על קרטלים ועל פעילויות מגבילות עסקיות אחרות".



דוברת הנציבות האירופית, אמליה טורס, אמרה כי "אנו חושדים בקיומה של קואליציה שנועדה לשמור על רמות מחירים גבוהות. אך אם החשדות יתבררו כמבוססים, תהיה לכך השפעה על האיחוד האירופי כולו משום שמכירות הספרים האלקטרוניים אינן תלויות בגבולות". היא הוסיפה כי במידה ויתגלו "עדויות חד-משמעיות", החברות המעורבות ייקנסו.



בינואר פתחה הרשות להגבלים עסקיים בבריטניה בחקירה של מספר בתי הוצאה לאור וקמעונאיות בחשד כי מכרו ספרים "תוך הפרה של חוקי התחרות". במסגרת החקירה, נחקרו רבים מבתי ההוצאה לאור הגדולים בבריטניה, ביניהם הרפר-קולינס, האצ'ט ופינגווין, והתבקשו למסור את כל המסמכים והרשומות המתייחסים למכירות ספרים אלקטרוניים. הרשות הבריטית מסרה כי החקירה נמצאת עדיין בשלב מוקדם, וכי היא עשויה להימשך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully