וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת העובדים הסוציאליים צפויה להתחיל מחר; כל לשכות הרווחה ישותקו

חיים ביאור

5.3.2011 / 18:36

עקב השביתה לא יינתנו שירותי הרווחה ע"י העיריות, המועצות המקומיות ומשרדי הממשלה



העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי מתכוונים לפתוח מחר (א') בשביתה ללא הגבלת זמן. ביום שישי האחרון לא החלה התקדמות במגעים בין נציגיהם לבין ראשי משרד האוצר בנוגע לדרישותיהם לתוספת שכר. ההסתדרות בראשות עופר עיני תומכת בשביתה.



בפגישה ביום שישי דרשו נציגי העובדים הסוציאליים, בראשות יו"ר האיגוד, יצחק פרי, תוספת שכר בשיעור של 26%. האיגוד דרש גם הגדלה של הרכיבים לשכר, כמו אחזקת רכב וטלפון, ותשלום עבור כוננויות שהעובדים מבצעים אחרי שעת חצות, כך שסך כל הדרישות מגיעות לתוספת של 40% לשכר העובדים. האוצר הציע תוספת של 16%-14.25%, אותה דחה האיגוד.



במשא ומתן השתתפו שר האוצר, יובל שטייניץ, שר הרווחה משה כחלון, יו"ר ההסתדרות עיני, ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד אבי ניסנקורן, וכן הצוותים המקצועיים של הצדדים. נציגי האוצר הציעו שהתוספת תשולם באופן דיפרנציאלי, כך שעובדים סוציאליים ששכרם גבוה, המועסקים בעיקר במוסד לביטוח לאומי ובמשרד הביטחון, יקבלו תוספת שכר קטנה של אחוזים אחדים, בעוד שעובדים המועסקים בלשכות הרווחה של הרשויות המקומיות, שם השכר הממוצע הוא כ-5,000 שקל, יקבלו תוספת שכר גבוהה יחסית של 20%. נציגי האיגוד הסכימו לעקרון של תוספת דיפרנציאלית, אך הפערים בין הצדדים נותרו בעינם מבחינת העלות הכוללת של תוספת השכר לעובדים הסוציאליים.



גם לא יושבה המחלוקת בין האיגוד לאוצר בנוגע לדרישת האיגוד ולפיה תוספת השכר תינתן גם לעובדים הסוציאליים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה באמצעות עמותות, דרישה שהאוצר מתנגד לה.



עקב שביתת העובדים הסוציאליים ישותקו שירותי הרווחה הניתנים על ידי העיריות, המועצות המקומיות ומשרדי הממשלה, לרבות הביטוח הלאומי. לא יעבדו גם קציני המבחן וחוקרי נוער, עובדים סוציאליים באגף השיקום של הביטוח הלאומי, בבתי החולים, שירות התעסוקה, בתי הדין הרבניים ועובדים סוציאליים המטפלים באנשים בפיגור, בנוער בסיכון ובמסירת ילדים למשפחות אומנה.



לעומת זאת לא ישבתו עובדים סוציאליים המועסקים בעמותות עצמאיות וכן עובדים סוציאליים במערכת הביטחון (צה"ל, שירות בתי הסוהר והמשטרה).



יו"ר האיגוד פרי אמר בסוף השבוע כי "סגן שר האוצר, יצחק כהן, ביקש שניפגש במוצאי שבת, כדי שנמשיך במשא ומתן, אבל הבהרנו לו כי אין טעם לקיים מפגש כל עוד לא תוצע לנו הצעה חדשה של האוצר. מכיוון שאין התקרבות בעמדות של הצדדים, החלטנו להתחיל בשביתה, לאחר חצי שנה של דיונים שלא נשאו פרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully