וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בפארק ההיי-טק באר שבע יקבלו פי 2.5 מעלות השכר במשק

גיא גרימלנד

5.3.2011 / 19:28

זאת בזכות מסלול שכר גבוה; EMC תהיה חברת ההיי-טק הראשונה ליהנות מכך



המיתוס הנפוץ לגבי שכר עובדי היי-טק במרכז מול הפריפריה הוא שבמרכז משלמים יותר. בדרך כלל זה נכון, אבל לא תמיד. ל-themarker נודע כי חברות היי-טק שצפויות לעבור לפארק ההיי-טק בבאר שבע יוכלו להעסיק מהנדסים בשכר של 30-25 אלף שקל לחודש - במסגרת מסלול חדש המכונה "מסלול שכר גבוה".



מדובר במסלול שכר גבוה בתוך מסלול מיזמים לפיתוח הפריפריה (הוראת מנכ"ל 4.18). המסלול נותן סיוע בסבסוד שכר לחברות שמעסיקות עובדים ברמות שכר גבוהות באזורי הפריפריה.



תנאי סף לכניסה למסלול הוא העסקת לפחות 15 עובדים בעלות שכר הגבוהה פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק, כאשר רמת הסיוע יכולה להגיע עד 40% מעלות השכר לאורך ארבע שנות ההתחייבות. המסלול מתאים בעיקר לחברות היי-טק או לחברות תעשייתיות אשר מעוניינות להקים או להרחיב את הפעילות שלהן בפריפריה. מדובר בשכר אשר נמצא תחת פיקוח של המדינה מאחר שהחברות המדוברות מקבלות מהמדינה סיוע.



לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השכר הממוצע במשק מסתכם כעת ב-8,340 שקל. אם מוסיפים עלות מעסיק של 25%, אזי הסכום קופץ לכ-10.5 אלף שקל. לפי מסלול שכר גבוה יוכלו חברות להעסיק עובדים בעלות שכר הגבוהה לפחות פי 2.5 מהשכר הממוצע במשק. כלומר לפי עלות שכר של לפחות כ-25 אלף שקל ברוטו. ל-themarker נודע כי הנהנית הראשונה מהמסלול החדש היא חברת emc שתקלוט 150 מהנדסים. כאמור, התנאי הוא שהמהנדסים יגיעו מהפריפריה: באר שבע ודרומה. עוד נודע כי שלוש חברות היי-טק נוספות פנו בבקשה למשרד התמ"ת כדי לזכות בהטבות שהמסלול הנ"ל מציע.



במשרד התמ"ת מסבירים כי "המסלול נועד לתמרץ חברות ישראליות ובינלאומיות, בעלות כח אדם איכותי, להעביר את פעילותן לפריפריה, מתוך תפיסה שלמיזמים כאלה ישנה השפעה ישירה ועקיפה גדולה מאוד על ההתפתחות הכלכלית והחברתית של האזורים בהם יוקמו, ויש להם יכולת ליצור מרכז תעסוקה איכותי ופעילות כלכלית ענפה בסביבה הגיאוגראפית הקרובה אליהם".



יש לציין כי לפני פרסום הוראת מנכ"ל 4.18 זו, החברות יכלו לגשת ולקבל הטבות בסבסוד שכר במסלול התעסוקה הרגיל הקיים במרכז ההשקעות במשרד התמ"ת, אשר נותן רמות סיוע יותר נמוכות לבעלי שכר נמוך יותר מתנאי השכר המבוקשים במסלול זה ולכן לא היווה תמריץ משמעותי מספיק עבור חברות מהפרופיל המדובר.



פארק ההיי-טק בבאר שבע צפוי לכלול גם את מרכז הפיתוח של דויטשה טלקום. המשרדים בפארק צפויים לאכלס גם את יחידות התקשוב של צה"ל. יחד עם האוניברסיטה והבית חולים מקווים בדרום שהאזור כולו ימשוך עובדים מאזור המרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully