וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה התאילנדית: "רכישת מניות EMG נגועה בשחיתות"

מאת אבי בר-אלי

6.3.2011 / 7:04

ב-2008 רכשה חברת האנרגיה הממשלתית PTT מחוסיין סאלם 25% ממניות ספקית הגז המצרית ? שר הנפט המצרי לשעבר זומן לחקירה



>> עסקת הרכישה של מניות ספקית הגז emg בידי חברת האנרגיה התאילנדית ptt לפני שלוש שנים נגועה בשחיתות - כך האשים בסוף השבוע חבר אופוזיציה בתאילנד. זאת, על רקע החשש מאובדן ההשקעה כתוצאה מהפסקת הזרמת הגז ממצרים לישראל.

ענקית האנרגיה התאילנדית ptt שבשליטת ממשלת תאילנד, רכשה ב-2008 25% ממניות ספקית הגז המצרית מידי איש העסקים חוסיין סאלם תמורת 487 מיליון דולר. לפי דיווחים, כללה העסקה במקביל גם העברת אחוזים בשני שדות גז טבעי במצרים שבשליטת ptt לידיו של סאלם.



לפי העיתון "בנגקוק פוסט", טען חבר הפרלמנט התאילנדי צ'אלרם יובמרונג כי מדובר ברכישה "מפוקפקת", משום שבוצעה בעקיפין באמצעות חברה בשם ngcc, שרכשה את מניות emg עבור ptt במחיר נמוך מזה שדווח למשקיעי ptt - 13.25 דולר למניה, לעומת דיווח של 14.76 דולר למניה. משום כך, טען חבר האופוזיציה, ספגה ptt הפסד של כ-80 מיליון דולר במהלך ביצוע העסקה.



בתגובה הכחיש שר האנרגיה התאילנדי, וונאראט צ'אנוקול, את הדברים, וטען כי ptt דווקא רשמה רווח של 42.5 מיליון דולר בעבור השקעתה. חבר האופוזיציה ביקר עוד את הרכישה בטענה כי לא דווחה בזמנו לקבינט התאילנדי.



שר האנרגיה השיב כי ptt היא אמנם חברה ממשלתית, אך גם חברה ציבורית הנסחרת בבורסה התאילנדית. הוא הוסיף כי ptt ביקשה אישור עבור קיום העסקה, התייעצה עם שגרירי תאילנד בישראל ובמצרים, וכי מחקר היתכנות שביצעה הצביעה על כך שלא היה בשעתו סיכון בפרויקט.



בתוך כך, דיווח אתמול היומון המצרי "אל מסרי אל יום" כי התביעה במצרים זימנה לחקירה את שר הנפט לשעבר, סאמח פהמי. זאת, בטענה כי איפשר מכירה של גז טבעי מוזל לישראל ולשש מדינות אירופיות אחרות, והסב בכך למצרים הפסד של 3 מיליארד לירות מצריות (יותר מחצי מיליארד דולר).



בדיווח צוין כי פהמי טען להגנתו שמילא אחר הוראותיו של נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully