וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אפליה לטובת בועז הירש במרוץ על רשות ההגבלים"

מאת אורה קורן

6.3.2011 / 7:04

שר התמ"ת ייצא השבוע לנסיעת עבודה של חמישה ימים בסינגפור בחברת בועז הירש, ראש מחלקת סחר חוץ במשרדו - ואחד המועמדים לתפקיד הממונה על ההגבלים. לשכת שר התמ"ת: "הירש מתלווה לשר מתוקף תפקידו ומעולם לא דיבר עם השר על תפקיד הממונה"



>> במשרד התמ"ת מתחו בסוף השבוע ביקורת על הזמן הרב שמעביר באחרונה שר התמ"ת, שלום שמחון, בפגישות עבודה במחיצתו של המועמד לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים, בועז הירש. לדברי המקורות, מדובר ב"אפליה בשוויון ההזדמנויות בין המועמדים לתפקיד".

הירש, ראש מחלקת סחר חוץ בתמ"ת נחשב למועמדו של מנכ"ל המשרד, שרון קדמי. לפני כשבועיים יצאו הירש ושמחון לנסיעת עבודה בברצלונה והשבוע צפויים שמחון, הירש וקדמי לצאת לביקור של כחמישה ימים, בסינגפור.



מקורבים למשרד התמ"ת אמרו כי לו היתה למועמדים אחרים לתפקיד הממונה גישה כה ישירה וממושכת לשר, הוא יכול היה להתרשם מקרוב גם מהם. לטענתם, קדמי סירב להעלות מטעמו את מועמדותו של בועז גולן, ראש המחלקה המשפטית של רשות ההגבלים, מחשש שאם השר היה פוגש את גולן, "הוא היה מתרשם ממנו במיוחד". קדמי הכחיש בשבוע שעבר טענות שלפיהן סירב להעלות את שמו של גולן לשר.



בשבוע שעבר נחשף כי אחד מחברי ועדת האיתור לתפקיד הממונה הוא מוטי פרידמן, מקורב לקדמי המכהן כדירקטור באלקטרה. החשיפה העלתה חשש לניגוד עניינים לכאורה, בין היתר מאחר שעם המועמדות לתפקיד נמנית מירב בארי, שייצגה מתנגדים לעסקת המיזוג בין אלקטרה למיניליין. אלקטרה משכה באחרונה את בקשת המיזוג שהגישה לאחר שרשות ההגבלים הטילה עליו מגבלות.



קדמי סרב להתייחס לשאלת ניגוד העניינים והפנה את themarker לקבלת תגובה מנציבות שירות המדינה. בנציבות אישרו את הרכב הוועדה שנחשף ומסרו כי הנושא נמצא בבדיקה.



בתוך כך, בסוף השבוע אמרו מקורבים לרשות ההגבלים כי מיזוג אלקטרה-מיניליין נמצא עדיין על שולחן הדיונים. לדבריהם, עורכי דין מטעמה של אלקטרה פנו לרשות כדי לבחון את תנאי המיזוג. באלקטרה הכחישו כי הנושא פתוח.



מרשות ההגבלים נמסר: "פורמלית לא הוגשו בעת הזו בקשות מיזוג על ידי הצדדים". מלשכת שר התמ"ת נמסר: "הירש מתלווה לשר מתוקף תפקידו. הירש היה עם השר בנסיעתו לברצלונה ומעולם לא דיבר עם השר על תפקיד הממונה. הידיעה יש בה כדי להטיל דופי בשיקול הדעת של השר, ללא צורך". את תגובתו של מוטי פרידמן אי אפשר היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully