וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת העובדים הסוציאליים מתחילה היום; כל לשכות הרווחה במועצות ובביטוח הלאומי ישותקו

מאת חיים ביאור

6.3.2011 / 7:04

לאחר פגישה בין נציגי העובדים למשרד האוצר שהתקיימה ביום שישי אמר יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים יצחק פרי: "החלטנו להתחיל בשביתה לאחר חצי שנה של דיונים שלא נשאו פרי"



>> העובדים הסוציאליים במגזר הציבורי אמרו כי יפתחו היום בשביתה ללא הגבלת זמן. ביום שישי האחרון לא חלה התקדמות במגעים בין נציגיהם לבין ראשי משרד האוצר בנוגע לדרישותיהם לתוספת שכר.

עקב שביתת העובדים הסוציאליים ישותקו שירותי הרווחה הניתנים על ידי העיריות, המועצות המקומיות ומשרדי הממשלה, לרבות הביטוח הלאומי. לא יעבדו גם קציני המבחן וחוקרי נוער, עובדים סוציאליים באגף השיקום של הביטוח הלאומי, בבתי החולים, שירות התעסוקה, בתי הדין הרבניים ועובדים סוציאליים המטפלים בלוקים בפיגור, בנוער בסיכון ובמסירת ילדים למשפחות אומנה. לעומת זאת לא ישבתו עובדים סוציאליים המועסקים בעמותות עצמאיות וכן עובדים סוציאליים במערכת הביטחון (צה"ל, שירות בתי הסוהר והמשטרה).



יו"ר האיגוד יצחק פרי אמר בסוף השבוע: "סגן שר האוצר יצחק כהן ביקש שניפגש במוצאי שבת כדי שנמשיך במשא ומתן, אבל הבהרנו לו כי אין טעם לקיים מפגש כל עוד לא תוצע לנו הצעה חדשה של האוצר. מכיוון שאין התקרבות בעמדות הצדדים החלטנו להתחיל בשביתה, לאחר חצי שנה של דיונים שלא נשאו פרי".



בפגישה ביום שישי דרשו נציגי העובדים הסוציאליים, בראשות פרי, תוספת שכר של 26%. האיגוד דרש גם הגדלה של הרכיבים לשכר, כמו אחזקת רכב וטלפון ותשלום עבור כוננויות לאחר שעת חצות, כך שסך כל הדרישות מגיעות לתוספת של 40% לשכר. האוצר הציע תוספת של 14.25%-16%, שאותה דחה האיגוד.



במשא ומתן שלשום השתתפו שר האוצר יובל שטייניץ, שר הרווחה משה כחלון, יו"ר ההסתדרות עופר עיני, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי עו"ד אבי ניסנקורן והצוותים המקצועיים של הצדדים.



נציגי האוצר הציעו שהתוספת תשולם באופן דיפרנציאלי, כך שעובדים סוציאליים ששכרם גבוה, המועסקים בעיקר במוסד לביטוח לאומי ובמשרד הביטחון, יקבלו תוספת שכר של אחוזים אחדים, בעוד שעובדים המועסקים בלשכות הרווחה, שם השכר הממוצע הוא כ-5,000 שקל, יקבלו תוספת שכר גבוהה יחסית של 20%.



נציגי האיגוד הסכימו לעקרון של תוספת דיפרנציאלית, אך הפערים נותרו בעינם מבחינת העלות הכוללת של תוספת השכר. לא יושבה גם המחלוקת נוגע לדרישת האיגוד לפיה תוספת השכר תינתן גם לעובדים המועסקים ברשויות המקומיות ובמשרדי הממשלה באמצעות עמותות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully