וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזים מתקרבת להסדר חוב למרות התנגדות בעל השליטה גורביץ'

מאת מיכאל רוכוורגר

6.3.2011 / 7:04

חברת הנדל"ן של מאיר גורביץ' תצטרך להסדיר חובות של 350 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה, בתשלומים שייפרשו על פני שנים. ההסדר טעון אישורים של אסיפת בעלי האג"ח ושל הבורסה לניירות ערך



>> ביום שישי האחרון בשעה 1:26 לפנות בוקר, כשכל הפעילים בשוק ההון יצאו לחופשת סוף שבוע, פירסמה חברת הנדל"ן ארזים שבשליטת מאיר גורביץ' דיווח לבורסה.



הדיווח כולל 24 עמודים, שבו אישרו דירקטוריון וועדת הביקורת של החברה את ההסדר לפריסת החובות שאליו הגיעו מחזיקי שלוש סדרות האג"ח של החברה בהיקף כולל של כ-350 מיליון שקל. ההסדר סוכם למרות התנגדות הבעלים והיו"ר גורביץ'. כעת יכונסו אסיפות בעלי המניות והאג"ח כדי לאשר את ההסדר עד 27 באפריל 2011, כשקיים צורך גם בקבלת האישור של הבורסה לניירות ערך.

אסטרטגיית הרכישות הממונפות של ארזים באמצעות הנפקת אג"ח ונטילת הלוואות בנקאיות, וכן הלוואות מחברות הביטוח הישראליות כמו הפניקס שהוביל הבעלים גורביץ' - הפכו אותה ב-2007 לחברת נדל"ן עם נכסים בהיקף של מיליארדי שקלים. בקיץ 2007 נסחרה החברה לפי שווי של כ-1.1 מיליארד שקל.



ואולם קריסת השווקים ב-2008 פגעה קשות בחברה. היא נותרה עם חובות של מאות מיליוני דולרים מבלי יכולת לשלמם. כיום שווי השוק של החברה הוא 37 מיליון שקל בלבד, כשנכון לסוף ספטמבר 2010 היה לה גירעון בהון עצמי של כ-131 מיליון שקל. לדו"חותיה הוצמדה הערת עסק חי, והאג"ח שלה מדורגות בדירוג d (חדלות פירעון) על ידי מעלות s&p.



החברה היתה אמורה לשלם בקיץ 2010 למחזיקי הסדרות הקצרות כ-60 מיליון שקל. ואולם בפועל התשלום זה לא בוצע בשל התנגדות מחזיקי סדרת האג"ח הארוכה (סדרה 4). זאת כשנגד החברה הוגשה בקשת פירוק לבית משפט, שבינתיים נדחתה - כדי לאפשר לצדדים להגיע להסדר.



במסגרת ההסדר יידחו התשלומים לבעלי האג"ח והם יקבלו תוספת פיצוי בגין הדחייה, ובעיקר שעבוד על נכסי קאפלה - שישה בניינים המושכרים ליצרנית מזון גדולה בבריטניה. שישה בניינים אלה הם הנכס אחרון של החברה שאינו משועבד.



גורביץ' עדיין מתנגד להסדר, ובמכתב לדירקטוריון הוא ציין כי "מהדברים שנאמרו בדיון שהתנהל השבוע בבית המשפט, ובפרט מהטענות שהעלו נציגי איגרות החוב (סדרה 4) - עולה כי קיבלתי חיזוק לעמדתי הנחרצת בדבר אי יכולת החברה לעמוד בהתחייבויותיה על פי ההסדר המוגש לבית המשפט. אני בתחושה שהצדדים להסדר מודעים לעובדה כי אין באפשרות החברה לעמוד בהתחייבויותיה לפי ההסדר הנכפה עליה. ואולם הם מעוניינים בהסדר, כל אחד משיקוליו הוא, בהתעלם מראיית הצרכים האמיתיים והיכולות האמיתיות.



"אני מפנה את תשומת לבכם כי ההסדר המוגש לבית המשפט אינו נותן מענה לכלל נושי החברה ויוצר לדעתי העדפת נושים למחזיקי האג"ח בעצם רישום השעבוד על נכסי קאפלה. אני חושב שההחלטה הנכונה הן לטובת הנושים הן לטובת החברה היא להשאיר את היחסים בין החברה לבין נושיה כפי שהם כיום".



את מחזיקי האג"ח מייצגים עורכי הדין אלון בנימיני, רענן קליר ועופר שפירא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully