וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע: קרוב משפחה של בעל השליטה ביבואנית ב.מ.וו הועסק ללא דיווח כנדרש

ליאור זנו

6.3.2011 / 7:04

המחלוקת בין הרשות לחברת קמור היא בשאלה אם חל שינוי בתנאי העסקת המקורב לאחר שקמור הפכה לחברה ציבורית, הנדרשת לדווח על העסקת מקורבים



>> מנהל מחלקת השירות של יבואנית ב.מ.וו קמור רכב, ב-18 השנים האחרונות, הוא קרוב משפחה של בעל השליטה בחברה, דני ברנר. החברה האם קמור (64.2%) נדרשה על ידי רשות ניירות ערך לדווח על כך לבעלי מניותיה. הרשות טענה כי תנאי העסקתו של מנהל מחלקת השירות שונו בשנים אלה, ובעלי המניות לא קיבלו כל דיווח על כך.



המחלוקת בין קמור לרשות נסובה למעשה סביב השאלה אם תנאי העסקתו של קרוב המשפחה השתנו או לא, שכן הוא מכהן כמנהל השירות עוד טרם הנפקתה לציבור וכניסתו של חוק החברות - המחייב פרסום כזה לבעלי המניות - לתוקף. החל מ-1993 הועסק קרוב המשפחה כמנהל מחלקת השירות באמצעות חברת ניהול בבעלותו.

החברה טוענת כי מ-2003 המשיך לכהן באותו התפקיד כשכיר בחברה, וב-2008 שב לביצוע העבודה במסגרת חברת הניהול. ב-2008 הרוויח קרוב המשפחה 30.2 אלף שקל לחודש, וב-2009 עלה הסכום שמשך באמצעות חברת הניהול ב-12% והסתכם ב-33.9 אלף שקל.



קמור עצמה טוענת כי ההפרשים הקיימים בין הסכום שמקבל העובד לבין שכרם של שאר מנהלי המחלקות משתנים מעת לעת, ואינם משמעותיים בהתחשב בעובדה כי מדובר בחוזים אישיים הכוללים תוספות תמריצים.



החברה הציגה חוות דעת משפטית של פרופ' יוסף גרוס, שעל פיה "הליכי האישור הנדרשים להעסקת קרוב של בעל שליטה על פי חוק החברות שאינו נושא משרה נדרשים רק לשאלת עצם העסקתו בחברה ולא לאופן העסקתו". לפי גרוס, מכיון שהעובד הועסק בחברה עוד טרם חקיקת חוק החברות ב-1999, כאשר חוק החברות נכנס לתוקף לא היה צריך לאשר מחדש את המשך העסקתו בחברה, ומכיוון שהשינויים שנעשו בתנאי העסקתו לא עלו כדי עסקה חריגה, לא היה צורך לאשרם.



קמור, המנוהלת על ידי דניאל ברנר, היא חברת השקעות ואחזקות העוסקת בנדל"ן מניב, רכב, ספנות וצמיגים. בתחום הרכב היא פועלת באמצעות חברת הבת קמור מוטורס, המייבאת מכוניות ב.מ.וו ומיני קופר לישראל ולבולגריה. קמור פעלה בעבר גם בתחום הפיננסי, באמצעות אחזקה בבית ההשקעות פרפקט (33.3%), אולם במארס 2010 החליטה למכור את אחזקתה תמורת 24 מיליון שקל.



ברבעון השלישי של 2010 הסתכמו הכנסותיה של קמור ב-171 מיליון שקל, והרווח התפעולי גדל בכ-160% בהשוואה לרבעון המקביל, ל-2.6 מיליון שקל. החברה סיימה את הרבעון ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 6.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.9 מיליון ברבעון המקביל ב-2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully