וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעודות הסל גייסו בפברואר 380 מיליון שקל

מאת נועם בר

6.3.2011 / 7:04

קסם גייסה בפברואר 700 מיליון שקל. התעודות על מדדי חו"ל אחראיות לרוב הגיוסים בענף - 811 מיליון שקל



>> בחודשים האחרונים רכשה דש איפקס את השליטה בחברות תעודות הסל אינדקס ותכלית והפכה לגוף עם פעילות תעודות הסל הגדולה בישראל. חברת קסם של אקסלנס גייסה בפברואר 685 מיליון שקל, בשונה לגמרי מהמגמה שהיתה בשאר הענף. מתחילת השנה גייסה קסם את הסכום הגבוה בענף, 1.1 מיליארד שקל. כעת מסתכם הפער בינה לבין דש איפקס ב-1.1 מיליארד שקל.



"אפשר לראות שהגיוסים אצלנו חצו תחומים והיו בכל הסיגמנטים, כך שאי אפשר לשייך את זה למגמה מסוימת בשוק, למשל שלנו יש מוצר שאין לאחרים", אמר מנכ"ל קסם, אבנר חדד.

בסך הכל גייס ענף תעודות הסל בפברואר 382 מיליון שקל ומתחילת 2011 זרמו לענף 1.4 מיליארד שקל. התעודות המגייסות ביותר הן התעודות על מדדי מניות בחו"ל, שגייסו בפברואר 811 מיליון שקל ומתחילת 2011 גייסו 1.3 מיליארד שקל. לעומת זאת, האפיקים המרכזיים בישראל - תעודות מנייתיות ותעודות אג"ח - איבדו יחד בפברואר 480 מיליון שקל.



בצד השני של הענף נמצאת חברת תעודות הסל של מיטב. כך, כבר תקופה ארוכה שמיטב תעודות סל (הדס תעודות סל בגלגולה הקודם) מאבדת מדי חודש עשרות מיליוני שקלים ולעתים אף מאות. בפברואר נמשכה המגמה והיא איבדה עוד 98 מיליון שקל. נכסי מיטב תעודות סל הסתכמו בסוף פברואר בקצת יותר ממיליארד שקל - שפל היסטורי מבחינתה.



"השוק חווה את האירועים באזור שלנו והסיכון של ישראל בהשוואה לעולם עלה בחודשיים האחרונים", אמר חדד. עם זאת, לדבריו עיקר היציאה של הכסף לחו"ל החלה כבר בשלהי 2010, ולאו דווקא קשורה להתרחשויות הדרמתיות האחרונות במזרח התיכון. "בישראל, ההשקעות הפיננסיות מחוץ לבית הן 7% מסך ההשקעות, לעומת 17% בעולם. פער זה כעת הולך ומצטמצם. המשקיעים סחטו את הלימון הישראלי ועכשיו מחפשים תשואות בחו"ל", סיכם חדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully