וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: יוקם מאגר להשוואת מחירים בסלולר

רותי לוי וצבי זרחיה

6.3.2011 / 8:57

לפי הצעת חוק שתעלה היום לוועדת השרים לענייני חקיקה, חברות הסלולר ידרשו לחשוף לצרכן את נתוני השימוש שלו - כדי שיוכל לבחור את התוכנית המתאימה לו ביותר

הצעת חוק שתעלה היום בוועדת השרים לענייני חקיקה מבקשת לאפשר לצרכנים לבצע השוואת מחירים הוגנת בין מגוון תוכניות הסלולר הקיימות בישראל. לפי ההצעה, שהוגשה על ידי חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד), חברות הסלולר יגישו לכל לקוח, לפי דרישה, את נתוני הצריכה האישיים שלו - נתוני צריכת הדקות והודעות הטקסט לפי יעדים ושעות, נתוני הגלישה וכל שירות אחר המחויב דרך המפעילות.

במקביל, הצעת החוק מבקשת להקים אתר אינטרנט במשרד התקשורת שישאב את כל נתוני התוכניות והתעריפים ממערכות הבילינג של חברות הסלולר - כך שמנוי יוכל להיכנס לאתר, להכניס את נתוני הצריכה האישיים שלו ולקבל פלט ברור, שבו יוצגו זה לצד זה מגוון החבילות הקיימות בחברות השונות ומחיריהן, מהזולה ליקרה, בהתאם לנתונים הספציפיים.

לפי ההצעה, כל הנתונים שיימסרו מהמערכות הממוחשבות יחייבו את החברות למשך שבוע מיום הצגתם באתר. המניע להצעת החוק הוא שהשוואת מחירים בין חברות הסלולר היא לרוב מסובכת למדי, מפני שהן מנהיגות מאות קומבינציות לתוכניות, חיובים והחזרים שונים.

"כיום, כדי שצרכן יוכל לחשב מהי העלות של התוכנית המוצעת לו, עליו ראשית לשקלל את התשלום החודשי הקבוע, המחיר לדקת שיחה, היעדים שהוא יכול להתקשר אליהם בעלות נמוכה, המועדים ביום או ימים שבהם התעריף נמוך יותר, בנק הדקות לחודש, התעריף להודעת טקסט, תעריפי האינטרנט או תשתית הדור השלישי, התשלומים הקבועים על המכשיר הכלול בתוכנית ועוד ועוד", מסבירים יוזמי החוק. "הצעת החוק מבקשת להציג לצרכן את תג המחיר האמיתי של העסקה הסלולרית, מהי 'השורה התחתונה' של ההסכם".

מאחורי היוזמה עומד "פרויקט גל", פרויקט סטודנטיאלי התנדבותי הפועל בפקולטות למשפטים של אוניברסיטת תל אביב והאוניברסיטה העברית לקידום עשייה חברתית. יוזמה קודמת שהוביל הפרויקט בשוק התקשורת היתה האפשרות להתנתק משירותי הכבלים ללא תשלום במקרה של הסרת ערוץ.

הקלות מס לדירה ראשונה

ועדת השרים תדון גם בהצעה שלפיה גיל הפרישה לנשים לא יעלה אוטומטית ל-64, אלא נשים ימשיכו ליהנות מזכאות לפנסיה ולקבלת קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי בגיל 62. כך מציעה קבוצה של חברי כנסת בראשות ח"כ חיים אורון ואילן גילאון (מרצ), חיים כץ (ליכוד) וח"כים נוספים.

הח"כים מציינים שלפי החוק להעלאת גיל הפרישה, שהתקבל ב-2004, היתה אמורה לקום ועדה ציבורית בהשתתפות נציגי ציבור, המעסיקים והממשלה כדי לבחון עד 30 ביוני 2011 את הנושא ולהגיש את מסקנותיה לאישור ועדת הכספים עד 30 בספטמבר 2011. ואולם, בהתחשב בכך שעד כה לא הוקמה הוועדה, עד הגשת מסקנותיה מציעים הח"כים לדחות את העלאת גיל הפרישה.

הצעה אחרת, שהגיש ח"כ יואל חסון (קדימה), דורשת לתת פטור מע"מ לרכישת דירה ראשונה לאנשים שאין ברשותם דירה. הצעה נוספת, של ח"כ רונית תירוש (קדימה), היא שהריבית על המשכנתא תוכר לצורכי מס. משרד האוצר מתנגד להצעת החוק ויפעל לדחייתה.

נוסע בכביש חוצה ישראל יחויב במחצית התשלום במקרה של עבודות תשתיות בכביש - כך מציע ח"כ אחמד טיבי (תע"ל). החיוב המופחת יחול בעת שנסיעתו בכביש התעכבה מעבר לזמן סביר. לדבריו, התארכות משמעותית בזמני נסיעתם של נוסעים בכביש כתוצאה מעבודות תשתיות גורמת לכך שהם אינם זוכים לשירות שבגינו שילמו כדי לקצר את זמן הנסיעה.

אם עובדת בסקטור הפרטי תהיה זכאית להיעדרות של שעה ביום עד הגיע תינוקה לגיל שנה, ולאחר מכן יוגבלו שעות עבודתה כך שתוכל לעבוד חצי שעה פחות עד שילדיה יגיעו לגיל 12, ללא כל פגיעה בשכרה ובתנאיה של העובדת - כך מציעים הח"כים דליה איציק (קדימה) וחיים כץ (ליכוד). הצעת החוק זו מבקשת להחיל את הכללים שנקבעו בתקנות שירות המדינה לגבי שעות עבודה של אם עובדת על כלל המעסיקים במשק. לדבריהם, ההצעה תחול גם על עובד שאשתו עובדת והיא הסכימה בכתב לוותר על זכויותיה כאמור, וכן על עובד שהוא אלמן, גרוש או ראש משפחה חד-הורית.

ייצוג של 50% לנשים בגופים ציבוריים: הנהלות, דירקטוריון ובוועדות מכרזים של גופים אלה - כך מציעה ח"כ רונית תירוש. לדבריה, מאחר ששיעור הנשים באוכלוסייה הוא 51%, מן הראוי ששיעור זה יבוא לידי ביטוי בייצוגן במגזר הציבורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully