וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס מבצעת השבחה גנטית לקרנות: מיזגה קרן נאמנות גדולה לתוך קרן קטנה ויקרה

מאת נועם בר

6.3.2011 / 9:01

מאיר מזוז: "המיזוג ישפר את היכולות"



>> בית ההשקעות אקסלנס מיזג בשבוע שעבר קרן נאמנות גדולה, סולידית וזולה שניהלה נכסים בהיקף של כ-600 מיליון שקל לתוך קרן קטנה, יקרה וסולידית פחות, המנהלת נכסים בהיקף של פחות מעשירית מהיקף הנכסים של הקרן הגדולה.



לקרן הנאמנות "אקסלנס שקלי 4-1" אסור היה להשקיע באג"ח צמודות ובאג"ח בעלות מח"מ הגבוה מארבע שנים. הקרן סבלה באחרונה מדירוג נמוך מאוד בקטגוריה שלה - בינואר האחרון דירגה חברת קרנות מידע זהב את הקרן בדירוג של כוכב אחד בלבד מתוך חמישה כוכבים אפשריים.



בשנים 2009 ו-2010 הניבה הקרן למשקיעיה תשואה נומינלית זעומה של 5.3% הנמוכה אפילו משיעור העלייה של מדד המחירים, שהסתכם באותה תקופה ב-6.19%.



השבוע היא מוזגה לתוך "אקסלנס אג"ח ואסטרטגיות ללא מניות", קרן שניהלה לפני המיזוג כ-60 מיליון שקל ודורגה על ידי קרנות מידע זהב בארבעה כוכבים. בשנתיים האחרונות הניבה הקרן למשקיעים בה תשואה של 18.8%, ומאחר שהיא פחות סולידית מותר לה להשקיע באג"ח עם מח"מ ארוך, באג"ח צמודות וגם באג"ח לא מדורגות. כך תועלם ההיסטוריה הלא מחמיאה של הקרן "אקסלנס שקלי 4-1". המיזוג יניב גם תוספת הכנסות לאקסלנס. 600 מיליון השקלים שבקרן המקורית נוהלו בדמי ניהול של 1.1%, ואילו דמי הניהול שייגבו מהקרן הממוזגת יהיו 1.5%. בהיקף נכסים של 600 מיליון שקל, מדובר בתוספת הכנסות של 2.4 מיליון שקל.



מאיר מזוז, מנכ"ל קרנות הנאמנות של אקסלנס, מסביר: "דמי הניהול הגבוהים יותר עכשיו מתאימים למדיניות של הקרן החדשה, שבה יש הרבה יותר אפשרויות השקעה". על הסיבות למיזוג אומר מזוז כי "המיזוג נועד לשפר את היכולת של הקרן להביא תשואה עודפת. לקרן היתה מגבלה ביכולות ההשקעה שלה. כשהסתכלנו קדימה חשבנו שככה יהיה לה קשה להשיג תשואה טובה. ישנן ציפיות לאינפלציה גבוהה בעתיד, ולא יכולנו להשקיע באג"ח צמודות. הקרן שמוזגה היתה נכונה בעבר לתהליך של עליית התשואות שהיה בשוק, והתהליך הזה נגמר".



מזוז טוען כי לאקסלנס היתה אפשרות אחרת, והיא לבצע בקרן שינוי מדיניות שהיה מביא לאותו המצב. הוא מוסיף כי המיזוג אושר על ידי הדירקטוריון ואחר כך על ידי נאמן הקרן, אלמגור-בריטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully