וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבעות: הפקנו 1,085 חביות נפט ביום במגד 5

ליאור זנו

6.3.2011 / 9:31

גבעות עולם מדווחת על סיום מבחני ההפקה במאגר מגד 5 שליד ראש העין. לפי הדיווח, ניתן להפיק במקטע 8 785 חביות נפט, הנוספות ל-300 חביות הנפט שניתן להפיק במקטע 1

שותפות חיפושי הנפט גבעות עולם (0.0% , 7.9) הודיעה היום על סיום מבחני ההפקה שביצעה בקידוח מגד 5. השותפות דיווחה על קצב הפקה קבוע של 785 חביות נפט נקי ביום ממקטע 8 שהצליחה להפיק, המצטרפות ל-300 חביות נפט ביום שניתן כעת להפיק ממקטע 1. בסך הכל, מדובר כעת בהפקה של 1,085 חביות נפט ביום.

קידוח מגד 5 הינו הקידוח החמישי המבוצע בשדה מגד הסמוך לראש העין. מזה שנים ארוכות מנסה השותפות, שגילתה כי קיים נפט במקום, להוציאו מן האדמה בקצה יומי שיהיה כלכלי. הקידוח מחולק ל-8 מקטעים, הנמצאים האחד על השני - מקטעים 8-1. עד כה, היו למשקיעים נתונים ממבחני ההפקה שבוצעו במקטעים 6-1 בלבד.

בנוסף להפקה ממקטעים אלו, ביצעה השותפות מבחני FRAC במקטעים 7-6, שם קיוותה להצליח להגדיל את מספר חביות הנפט היומי. בינואר האחרון דיווחה גבעות כי פעולות ההמרצה במקטעים 7-2, הכוללים הזרמת חומרים כימיים לשכבות הסלע, נתקלו בבעיה. כעת, מקטעים 7-6 מוצפים, והשותפות דיווחה היום כי ההחלטה כעת היא לא לבצע בהן ניקוי בינתיים מכיוון שביצוע פעולות בהם עשוי להזיק למקטע 8, שהינו המקטע המפיק את רוב כמות הנפט כעת.

44 מיליון חביות נפט

לפי הדיווחים בעבר, ללא סיוע של המרצה (FRAC), קצב ההפקה ממגד 5 היה נמוך מאוד משמעותית מציפיות המשקיעים קודם לכן. מכיון שכך, להצלחת פעולות ההמרצה במגד 5 חשיבות רבה. משמעות פעולת הפראק היא הזרמת נוזלים בלחץ גבוה בכדי לפתוח את השכבות ולגרום לזרימת נפט מוגברת.

בספטמבר האחרון, פירסמה גבעות את תוצאות מבחני ההפקה שביצעה במקטעים 1-6 בקידוח מגד 5. מהדו"ח עלה כי כמות הנפט שקיימת ב-4.4 הקמ"ר של מגד 5 עומדת על 44 מיליון חביות נפט, כאשר הכמות ברת ההפקה לא היתה ידועה. עם זאת, על פי השותפות, תחת מספר הנחות, הכוללות השערות בדבר כמות הנפט בר ההפקה במקטעים 7 ו-8, הצלחת ביצוע פעולות המרצה בשכבות וביצוע פעולות הרמה מלאכותית (סיוע חיצוני להפקת הנפט, כמו בדרך של הזרמת גז אל תוך צינור ההפקה לשם דחיסת הנפט כלפי מעלה), יקפוץ פוטנציאל הנפט בר ההפקה ל-13.2 מיליון חביות במגד 5 ו-2,000 חביות ביום.

המשך הלו"ז של מגד 5 הינו המשך מבחני הפקה שימשכו כעת מספר חודשים. בנובמבר 2011, על פי תוכנית העבודה, תחל גבעות עולם בהפקה מסחרית. בתחילת 2012 מתכננת השותפות להתחיל גם בביצוע קידוחי מגד 6 ו-7, כאשר לפי הודעתה, תבצע במקום פעולות דיפון בצורה שונה מזו שבוצעה במגד 5, כחלק מלימוד לקחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully