וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר: שכר העובדים הסוציאליים גבוה מהממוצע

משרד האוצר החליט לפרסם את הצעותיו לאיגוד העובדים הסוציאליים, ובהם על העלאות השכר לעובדים. "הממוצע בפועל של העובדים הסוציאליים סביר ואף גבוה מהשכר במשק"

האם מאבק העובדים הסוציאליים, שהגיע הבוקר (שלישי) לשביתה מלאה, צודק? בתום המו"מ מול נציגי משרד האוצר בו הציגו הצדדים את דרישותיהם, ואשר כזכור הגיע לפיצוץ, החליטו במשרד האוצר להגיב בצורה יוצאת דופן ולהציג לראווה את דרישות העובדים מתוך הדיונים הסגורים שהובילו לשביתה.

לטענת משרד האוצר, "השכר הממוצע בפועל של העובדים הסוציאליים סביר ואף גבוה מהשכר הממוצע במשק". האוצר שיחרר מידע הנוגע למספר המשרות והשכר הממוצע בהן, ובו פירט כי בשירות המדינה, שם מאויישות 1,360 משרות, מרוויחים העובדים שכר ברוטו ממוצע העומד על 10,800 שקלים. 4,440 העובדים ברשויות המקומיות ובקופות החולים מרוויחים 10,500 שקלים, העובדים בבטיחו לאומי (225) מרוויחים 18,600 שקלים והעובדים במשרד הביטחון (131) מרוויחים 21,200 שקלים לחודש בממוצע.

לפי האוצר, המדינה מציעה לכלל העובדים הסוציאליים לקבל את התוספת שמקבל המגזר הציבורי, בשיעור של 7.25%. מעבר לתוספת זו הוא מציע תוספות שכר דיפרנציאליות, כך שעובדים המרוויחים שכר נמוך, יקבלו תוספת גבוהה יותר מעובדים בשכר גבוה.

לפי ההצעה, בעלי שכר של כ-5,000 שקלים יקבלו תוספת של כ-20%, בעלי שכר של כ-10,000 שקלים יקבלו תוספת של כ-10%, ובעלי שכר של כ-15,000 שקלים יקבלו את התוספת שניתנה לכלל הסקטור הציבורי, שתסתכם לדברי האוצר בהעלאה של מעל ל-1000 בחודש.

כמו כן הציעה המדינה ליעד תוספת גבוהה יותר לחוקרי ילדים ותפקידי עובדים סוציאליים נבחרים, בהתאם לצורך המקצועי שהועלה על ידי משרד הרווחה.

ממשרד האוצר נמסר כי "לצערנו - נציגי העובדים הסוציאליים דורשים שבעלי שכר גבוה, כלומר מי שמרוויחים 17,000 שקלים בחודש ואפילו 20,000 שקלים יקבלו תוספת גבוהה מהתוספת שמקבלים כלל עובדי המגזר הציבורי. זו דרישה לא מוצדקת ואף לא הוגנת ביחס לשאר עובדי הסקטור הציבורי שקיבלו תוספת זו בלבד".

"על אף שכ-27% מהעובדים הסוציאליים מקבלים השלמה לשכר מינימום, השכר הממוצע של עובדים אלו עומד (בשנת 2010) על ממוצע של 7,800 שקלים", טענו באוצר, "עם זאת, העובדים הסוציאליים הזכאים להשלמת שכר מינימום יקבלו ממילא תוספת בעת העלאת שכר המינימום".

לדברי הודעת האוצר, הטענה כאילו שכרם של העובדים הסוציאליים לא עודכן כבר 16 שנה – אינה נכונה. לדברי האוצר, העובדים קיבלו בשנים האחרונות תוספות דומות לכלל עובדי המגזר הציבורי. כך לדוגמה קיבלו העובדים תוספת של 4.6% בשנת 1998, בשנים 1999-2001 תוספת של 3.6%, ובשנת 2005 – תוספת של 5%.

עם זאת, קראו במשרד האוצר להמשיך את הדיונים עם איגוד העובדים הסוציאליים כדי להביא לסיום השבית הבמהירות האפשרית. "אנו קוראים לאיגוד לא לשבות ולחזור לשולחן הדיונים באופן מיידי בהתאם לעקרונות הצודקים שהוצגו על ידי האיגוד בציבור על מנת לנצל את ההזדמנות ולעשות צדק עם בעלי השכר הנמוך", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully