וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בהודעה רשמית: "הצעת מדף בחודש מארס חייבת להתבסס על הדו"ח השנתי"

ערן אזרן

6.3.2011 / 10:24

הודעת הרשות הוצאה לאחר שבשבוע הקודם נודע כי הרשות פנתה לכמה חברות וגופי חיתום בשוק והבהירה ההוראה



"תאגיד המעוניין לפרסם דו"ח הצעת מדף בחודש מארס ובמסגרתו להציע לציבור ניירות ערך, יוכל לעשות כן רק אם לדו"ח הצעת המדף יצורפו הדו"חות הכספיים שהוא נדרש היה לצרף אילו באותו מועד הוא היה מציע לציבור ניירות ערך על פי תשקיף, קרי הדו"חות הכספיים לשנה שהסתיימה עובר למועד ההצעה". כך נאמר בהודעה שפירסמה רשות ניירות ערך לחברות בסוף השבוע.



הודעה זו הוצאה בעקבות חשיפת themarker מהשבוע הקודם, לפיה הרשות פנתה לכמה חברות וגופי חיתום בשוק והבהירה כי כפי שמתבקש מהחוק, לא יוכלו להתבצע בתקופה הקרובה הנפקות חדשות, אלא רק לאחר פרסום הדו"חות השנתיים של החברה המגייסת. מדובר היה בפעם הראשונה שהרשות מיישמת את תקנה זו, שנקבעה כחלק מחוק רשות ני"ע.



בהודעתה שבה הרשות ומזכירה כי בתקנות ניירות ערך נקבע, כי דין דו"ח הצעת מדף כדין תשקיף. תקנות אלה נועדו לצמצם את הא-סימטריה באינפורמציה בין המנפיק לציבור. בהתאם לכך, קובעים החוק והתקנות, כי הדו"חות הכספיים שייכללו בדו"חות הצעת מדף (לרבות על דרך של הפנייה) הם אלה שנדרש היה לכלול אילו ההצעה היתה מתבצעת על פי תשקיף רגיל.



בנוסף, הגשת דו"ח הצעת המדף על בסיס דו"ח תקופתי או רבעוני השונה מזה שצורף לתשקיף המדף, תיעשה רק לאחר שחלפו שלושה ימי עסקים לפחות ממועד הגשתם של דו"חות אלה. זאת, במטרה לאפשר למשקיעים לעכל את המידע, לעבדו ולגבש החלטת השקעה מושכלת.



הוראה זו מצטרפת למהלכים רגולטוריים נוספים שביצעה רשות ני"ע בשוק ההנפקות בחודש האחרון. בתחילת החודש עצרה הרשות הנפקה מתוכננת של דלק ישראל בהיקף של עד 400 מיליון שקל על בסיס התשקיף שהוגש במאי 2009. ההנפקה נעצרה על ידי הרשות לאחר שערב קודם פורסם ראיון בעיתון כלכלי עם מנכ"ל החברה, אבי בן-אסאייג. הרשות עצרה באותו היום גם הנפקה של חברת הביומד די-פארם מאותה הסיבה.



בהמשך, התערבה הרשות גם בהנפקה שביצעה מירלנד שבשליטת אליעזר פישמן. הרשות דרשה לשנות את שיטת גיוס החוב של החברה, במסגרתה בוצעה הנפקה של "חבילה משולבת", הכוללת איגרות חוב ובצמוד להן אופציות לאיגרות. בעקבות דרישותיה של הרשות שינתה מירלנד את שיטת הגיוס ופיצלה את ההנפקה לשני מכרזים נפרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully