וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר החוב של אלוני מיתר: בעלי האג"ח אישרו פשרה על הנכס ברומניה

ערן אזרן

6.3.2011 / 10:37

בעלי הנכס הגישו בספטמבר התנגדות לבית המשפט, בטענה שהחברה לא הזרימה כספים כפי שלכאורה התחייבה



הוסר המכשול האחרון מעל הסדר החוב של חברת הנדל"ן : בעלי האג"ח של החברה (סדרה א') אישרו את הסכם הפשרה שנחתם עם שני אנשי עסקים ישראליים, רון הרברט ורפאל טל, בנוגע לפרויקט נדל"ן בעיר בוקרשט שברומניה. ההחלטה התקבלה באסיפה שנערכה בחודש הקודם ותוצאותיה נתפרסמו על ידי הנאמן בסוף השבוע. מבין בעלי האיגרות שנכחו (57% מכלל בעלי האג"ח), 94.5% הצביעו בעד ההסכם.



המחלוקת בנוגע לפרויקט הנדל"ן ברומניה החלה, לאחר שבשנת 2008 העבירה אלוני מיתר להרברט ולטל הלוואה של 3 מיליון שקל עבור אופציה לרכישת קרקע בבוקרשט. האופציה בסופו של דבר לא מומשה והעסקה לא יצאה אל הפועל. השניים נמנעו מלהשיב לחברה הכספים שהועברו ותבעו מהחברה להשקיע 10 מיליון שקל נוספים. לאחר שנודע להרברט וטל כי מחזיקי האג"ח של החברה (סדרה א') אישרו את הסדר החוב שהתגבש, הגישו השניים לביהמ"ש התנגדות להסדר, ובה טענו כי החברה לא השלימה התחייבויותיה כלפיהם.



לפני כשבועיים, בתום מו"מ שנערך בין אלוני מיתר לבין הרברט וטל, נקבע הסדר פשרה שאמור היה להסיר את התנגדותם של השניים להסדר החוב. אלא שאז העניינים הסתבכו - עו"ד אלון גורן מאשקלון גילה כי הרבט וטל הגיעו להסדר עם אלוני מיתר בנוגע לפרויקט שהוא עצמו שותף בו עמם. גורן שלח הודעה לחברה, ובה התרה שמא תגיע להסדר עם השניים על פרויקט שאין בסמכותם להחליט בו דבר.



למרות המחלוקת סביב הבעלות על הפרויקט ברומניה, אישרו כעת בעלי האג"ח את ההסכם. זאת בהמשך להודעה שפרסמה החברה קודם לכן, בו ציינה כי במסגרת ההסכם שנחתם על הרברט וטל להמציא מסמכים המאשרים את המצגים שניתנו על ידם בהסדר, ואם לא כן הם צפויים לשלם 300 אלף יורו. כמו כן, החברה הדגישה כי הרבט וטל אינם מתנערים מזכויותיו של הצד השלישי, כך שתביעותיו של גורן לגיטימיות.



לבעלי האג"ח אינטרס לאבטחת פעילותה של אלוני מיתר, שכן בנוסף לפעילותה במזרח אירופה בבעלותה בית הארחה "בית אורן" באילת, המשמש כמקום לינה לעובדי מלון סמוך.



נכון להיום החברה נסחרת ברשימת השימור של הבורסה לפי שווי שוק של 2.7 מיליון שקל. איגרות החוב שנמצאות במסגרת ההסדר נסחרות כעת בתשואה לפדיון של 160%, המשקפת את חוסר אמונם של המשקיעים בדבר יכולת החברה להתקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully