וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום יוגש ביום חמישי נגד דוד ואנונו: "גביתי מסים לטובת המדינה"

שני מזרחי

6.3.2011 / 10:49

יאח"ה הגישה הצהרת תובע להארכת מעצרו של דוד ואנונו עד לתום ההליכים



הבוקר (א') הובא מנהל מחלקת חקירות ומודיעין ברשות המסים, דוד ואנונו. להארכת מעצרו הרביעית בבית משפט שלום בראשון לציון. בצעד נדיר, ביקשה היחידה הארצית לחקירות הונאה להאריך את מעצרו של ואנונו עד לתום ההליכים נגדו.




בהצהרת תובע, עליה חתומה עו"ד אסתי שליין מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) כתבה שליין כי יש מקום להגיש נגד ואנונו כתב אישום בעבירות של לקיחת שוחד, שיבוש הליכי משפט, סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות נוספות. כתב האישום, לדבריה, יוגש בבית המשפט המחוזי. אולם, לצורך הגשת כתב האישום צריכה הפרקליטות את המשך מעצרו של ואנונו בחמישה ימים נוספים.



סנגורו של ואנונו, עו"ד נתי שמחוני, ציין שאין ספק שמדובר בבקשה נדירה ויוצאת דופן במהות. זאת על רקע העבירות בהן הוא נחשד. לדבריו, עדיין לא זכו לראות את חומר החקירה. שמחוני ביקש מבית המשפט לשחרר את ואנונו או לפחות לא להיענות להארכת מעצר של חמישה ימים מלאים כפי שמבקשת יאח"ה. שמחוני בחר שלא לחקור את צוות החקירה בפרשה, רפ"ק אילת אורנשטיין, רפ"ק רוית וקסברגר ומפקח שלומי פיזרו באשר להתפתחויות בחקירה והצדקת הארכת מעצרו.



שופט בית משפט שלום, רפי ארניה, ציין בהחלטתו כי מדובר בפרשה מסועפת ומורכבת, שגם אם הפרקליטות מלווה את החקירה, הרי שנדרש זמן הכנה רב לצורך הגשת כתב אישום. יחד עם זאת, ציין השופט כי בית המשפט נדרש לשאלה האם קיימת אפשרות סבירה להאריך את מעצרו של ואנונו עד תום ההליכים: "התשובה איננה בהכרח בשלילה והדבר יתכן בהחלט. זאת בשים לב לחשש מפני שיבוש הליכים נוכח מיהותם של העדים ומהות עדותם".



ואנונו מסר כי "הכל בסדר, אנחנו נראה בסוף הדרך שהפעולות שעשיתי על מנת לסייע ולגבות מס למדינה הן לטובת המדינה". ואנונו שרצה להמשיך ולדבר הופסק על ידי סנגוריו. בעקבות כך, האריך השופט ארניה את מעצרו של ואנונו עד לתום ההליכים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully