וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: "מספר הדירות למכירה בינואר עלה - התפתחות זו מעודדת התייצבות"

יעל פטר

6.3.2011 / 14:18

"פער התשואות בין איגרות ישראליות לאמריקאיות גבוה מדי - מגלם התפתחויות מקומיות שליליות", נכתב בסקירה



"בחודשים האחרונים אנו מתעדים את הכמות המוצעת של דירות באתר yad2. מהנתונים עולה כי מספר הדירות המוצע למכירה רשם עלייה משמעותית בחודשים האחרונים", אומרים היום כלכלני בית ההשקעות מיטב.



השבוע פורסמה הכמות המבוקשת של דירות חדשות לחודש ינואר 2011. ברמה הארצית, הכמות המבוקשת של דירות חדשות בחודש זה היתה גבוהה ב-8% מאשר בחודש המקביל אשתקד. רשמה עלייה בביקושים וירידה של כ-1% בהיקף ההיצע.

"ניתן לראות בהתפתחות זו כחיובית, המעודדת התיצבות במחירי השוק, עקב העובדה שקצב הדירות המוצעות למכירה גדל בקצב מהיר יותר מהידרות הנמכרות", מסבירים הכלכלנים. "זווית אחרת לבחינת מידת ה"לחץ", בשוק היא מספר חודשי ההיצע. פרמטר זה מחושב על ידי היחס בין מספר הדירות שנותרו למכירה בסוף החודש לבין מספר הדירות שנמכרו במהלך החודש".



"באופן עקרוני המספר הזה מייצג את מספר החודשים שידרש כדי למכור את מלאי הדירות במשק, בהנחה שלא יתווספו דירות נוספות. מספר זה על פי נתונים מנוכיי עונתיות כפי שחישבו כלכלני מיטב הוא 7.1, שהוא הנתון הגבוה ביורת שנרשם מאז יולי 2010. המשמעות היא ששיעור המכירה של דירות באופן יחסי להיצע הקיים בשוק הוא נמוך ביותר. נתונים אלו מספקים אופטימיות זהירה לגבי בלימה מסוימת בשוק הדיור".



שוק האג"ח



בשוק הסולידי, מציינים במיטב, שבוע המסחר האחרון אופיין במגמות מעורבות. פרמיית הסיכון של מדינת ישראל ירדה, ומנגד התרחשה עליית תשואות לפדיון באג"ח 10 שנים של ארה"ב. כך בסיכום שבוע המסחר רשמו אגרות החוב הממשלתיות מגמה מעורבת עם נטייה להפסדי הון. באפיק השקלי עיקר הפסדי ההון התרכזו בטווחים הארוכים. באפיק הצמוד דווקא עיקר הפסדי ההון התרכזו בטווחים הקצרים, והאפיק הקונצרני השבוע הפתיע תוך שהוא רשם השבוע רווחי הון.



המצב הגיאו פוליטי, אומרים במיטב, אף הוא השפיע על המסחר במהלך השבוע - כאשר מידרוג הודיעה על הורדת דירוג של אמפל מ-a3 באופק שלילי ל-baa1 באופק שלילי. לפי הודעת החברה, מחר צפויה להתחדש הזרמת הגז לישראל ממצרים.



ההתפתחויות הובילו לכך שפער התשואה לפדיון בין איגרות חוב של ממשלת ישראל למקבילה האמריקאית לטווח של 10 שנים עלה. "פער זה להערכתנו הוא גבוה למדי ואולי אף מגלם התפתחויות מקומיות שליליות. על כן נראה כי גם אם תימשך אי הודאות באזור, פער התשואה יוותר ברמות אלו ולא יתרחב בצורה משמעותית", מסכמים במיטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully