וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: העלאת ריבית בגוש היורו תקל על בנק ישראל להאיץ את העלאות הריבית

TheMarker Online

6.3.2011 / 14:43

גוזלן: "העלייה בציפיות לאינפלציה נמשכת על אף העלאות הריבית הרצופות ומהווה סיגנל ברור לבנק שעליו לרסן בקצב ובמנות גבוהות יותר"



עליית מחירי הנפט מקזזת את השיפור בנתוני המקרו - רפי גוזלן, אסטרטג המקרו של לידר שוקי הון אומר היום כי המשך הזחילה ההדרגתית במחיר הנפט והתבססותו ברמות גבוהות אינם בגדר חדשות טובות לכלכלה העולמית ולשוקי המניות בפרט.



"מדיניות מוניטרית מרסנת בגוש היורו עלולה להתברר כצעד מוקדם מדיי", סבור גוזלן. "החשש מפני האצה באינפלציה מובן בשווקים המתעוררים בהם נסגר פער התוצר, אך פחות מובן באירופה. העלאת הריבית בגוש היורו עלולה להתברר כמוקדמת מדיי ולפגוע בהתאוששות הגוש במיוחד לנוכח התחזקות היורו."



לדעת גוזלן, העלייה בהיצע אינה מספקת ונדרשת העלאת ריבית מהירה בכדי לבלום את הביקוש לנדל"ן - "התחלות הבנייה עלו בשיעור ניכר ב-2010 אך הן מדביקות בקושי רב את העלייה בביקוש. בעת זו נדרשת העלאה מהירה יותר של הריבית המוצדקת גם בגלל ההאצה בסביבת האינפלציה המקומית."



גוזלן סבור כי העלאת ריבית בגוש היורו תקל על בנק ישראל להאיץ את העלאות הריבית - העלייה בציפיות לאינפלציה נמשכת על אף העלאות הריבית הרצופות ומהווה סיגנל ברור לבנק שעליו לרסן בקצב ובמנות גבוהות יותר. העלאת הריבית הצפויה באפריל, עליה רמז הנגיד האירופאי, מקלה על בנק ישראל להאיץ את קצב העלאות הריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully