וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות חדשות: חברות המפרות את חוק שכר המינימום לא יקבלו מענקי עידוד השקעות

צבי זרחיה

6.3.2011 / 15:24

ועדת הכלכלה הקשיחה את התנאים לקבלת מענקי מחקר ופיתוח ומענקי עידוד השקעות הון



חברות שיפרו את חוק שכר מינימום לא יוכלו לקבל מענקי עידוד השקעות הון או עידוד מו"פ - כך עולה מתקנות שאושרו היום בוועדת הכלכלה. התקנות, שהוגשו על ידי משרד התמ"ת, מבקשות לקבוע כי אישור תוכנית מחקר ופיתוח או תוכנית לעידוד השקעות הון של המרכז לעידוד השקעות או ועדת המחקר של משרד התמ"ת יינתן שמבקש האישור מקיים את הוראות חוק שכר מינימום.



נציג משרד התמ"ת, עו"ד מיכאל אטלן, הסביר כי התקנות מתחייבות מתיקון לחוק שיזם ח"כ איתן כבל ואושר ב-2006, שהסמיך את השר לקבוע תנאים למתן מענקים בהתאם לעמידה בחוק שכר מינימום.



לדבריו, התקנות מגיעות לאישור באיחור בשל הקושי שבגיבושן, שכן גורמי הסיוע מעוניינים להקל על מבקשי המענקים ולא להקשות עליהם.



אטלן ציין שהתקנות מאפשרות שלא להעניק סיוע או לשלול סיוע במקרים בהם מדובר בעבירות בוטות, שמשקפות את העובדה שלא מדובר בתקלות חד פעמיות.



עו"ד דבי גילד-חיו מהאגודה לזכויות האזרח אמרה כי לא מדובר בבירוקרטיה רגילה, אלא בתקנות שנועדו להגן על הזכות הבסיסית ביותר של העובדים. היא הוסיפה כי יש להרחיב את ההגנה על העובדים בתקנות הללו גם לזכויות בסיסיות אחרות מלבד שכר המינימום ואמרה כי התקנות צריכות להיות "בבחינת צעד ראשון בלבד".



ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) הציע להכניס מספר שינויים בתקנות, על מנת להקשיח את התנאים למתן מענקים לחברות שמפרות את חוק שכר המינימום. במקור הציע משרד התמ"ת להתנות את מתן המענק בכך שהחברה שמבקשת את הבקשה או בעל השליטו בה לא הורשעו בהפרעה למפקח עבודה במילוי תפקידו או ב-4 יחידות עבירה אחרות לפי החוק. לפי הצעתו של היו"ר שינתה הוועדה את הסעיף והורידה את מספר העבירות ל-3. המשמעות היא כי מי שיורשע בהפרת חוק שכר מינימום 3 פעמים או הפרה אחת שחזרה על עצמה לפחות 3 פעמים לא יהיה זכאי לסיוע.



עוד נקבע, ביוזמת שאמה הכהן, כי אם הוטלו על החברה או בעל השליטה בה ב-4 השנים שקדמו לבקשה ארבעה קנסות מנהליים או יותר, שאחד מהם הוא בסכום של לפחות פי 3 מבסיס הקנס לעבירה - החברה לא תהיה זכאית למענק. זאת בניגוד להצעת משרד התמ"ת, לקבוע כי התקופה תעמוד על 3 שנים והקנס יהיה בסכום של לפחות פי 4 מבסיס הקנס לעבירה. כאשר המשמעות היא להאריך את תקופת הפיקוח על המעסיקים ולצמצם את חומרת העבירות שישללו ממנו מענקים.



כמו כן, נקבע כי תחילת התקנות תהיינה רטרואקטיבית, ממועד אישור התיקון לחוק שיזם ח"כ כבל, ובלבד שלפחות אחת מהעבירות שבגינה הורשעו החברה או בעל השליטה בוצעה לאחר אישור התקנות. המשמעות היא כי חברה או בעל שליטה בה לא יהיו זכאיות לסיוע אם כבר הורשעו או ספגו קנסות בעבר וביצעו ולו עבירה אחת נוספת לאחר אישור התקנות. חברה שלא הורשעה בביצוע עבירות לפני כניסת התקנות לתוקף לא תקבל סיוע במידה ויתגלה כי היא עבריינית סדרתית ותורשע ב-4 עבירות שבוצעו לאחר כניסת התקנות לתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully