וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מצא העיד: רו"ח קובי בן גור הוא רברבן; אני ביקשתי ממנו סיוע

הילה רז

6.3.2011 / 16:32

מצא: "במערכת היחסים שלנו קובי לא חשב שהוא יכול לכפות עליי מינויים, הוא יכול רק להמליץ"



"קובי בן גור הוא רברבן, הביטוי רברבן עלה כמה פעמים מצד הקרובים לו" - כך העיד היום מנהל רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, עם תחילת שלב החקירה הנגדית בעדותו. לפני כחודש חתם מצא על הסדר טיעון עם הפרקליטות במסגרתו הורשע בחמש עבירות של הפרת אמונים ועבירה אחת של סיוע במתן שוחד. מצא נדון לשנת מאסר בפועל ולאחר מכן העיד מטעם התביעה במשפטם של יתר הנאשמים בפרשה. בדיון היום הוא החל להיחקר על ידי סנגוריהם של יתר הנאשמים בפרשה בחקירה נגדית.







ביולי 2009 הגישה הפרקליטות כתבי אישום נגד שמונת המעורבים בפרשה: מצא הואשם תחילה בקבלת שוחד, סיוע למתן שוחד ובשמונה עבירות של הפרת אמונים. בעקבות הסדר טיעון, נמחקה עבירת לקיחת השוחד ומספר עבירות הפרת אמונים; שולה זקן, לשעבר מנהלת לשכתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט הואשמה בהפרת אמונים ומשפטה מתנהל בבית משפט שלום בירושלים; אחיה יורם קארשי הואשם בחמש עבירות של מתן שוחד למצא ולעובדים נוספים ברשות; רו"ח קובי בן גור הואשם בארבע עבירות של מתן שוחד למצא, סמנכ"ל למינהל שמואל בוברוב ועובדים נוספים ברשות המסים. גידי בר זכאי, הסמנכ"ל לעניינים מקצועיים ברשות, הואשם בקבלת שוחד; יגאל סער, נציג הרשות בארה"ב, הואשם בקבלת שוחד, סיוע במתן שוחד ובהפרת אמונים; ויוסף שטיינמץ, מנהל תחום יבוא אישי במכס, הואשם בלקיחת שוחד.



בשבוע שעבר חתם בובורוב על הסדר טיעון, שבמסגרתו הודה והורשע בארבע עבירות של הפרת אמונים. בשל מצבו הבריאותי, הוסכם בין הפרקליטות לעורכת דינו כי הוא ירצה מאסר בדרך של עבודות שירות, ואולם ההכרעה הסופית נתונה בידי השופט זכריה כספי שדן בתיק.



ראשון הסניגורים שחקר את מצא היה עו"ד משה ישראל המייצג את רו"ח קובי בן גור. לשאלתו של ישראל האם מצא מינה אנשים בהתאם לדרישותיו של בן גור, השיב מצא: "במערכת היחסים שלנו קובי לא חשב שהוא יכול לכפות עליי מינויים. הוא יכול רק להמליץ, שיקול הדעת הבלעדי היה שלי. אין מישהו שיכול לחשוב אחרת. קובי הירשה לעצמו להמליץ בפניי. היו פעמים שהוא עשה זאת באופן יותר אינטנסיבי, אבל שיקול הדעת היה רק שלי, בכל רגע נתון. הוא יכול היה להמליץ אבל הוא לא יכול היה לכפות עליי מינוי, חד משמעית לא".



מצא המשיך והעיד כי "ההבדל בין קובי בן גור לבין רואי חשבון אחרים היה סגנון הדיבור הבוטה שלו, כלפי מי שהוא מעריך ולמי שהוא אוהב. זה סגנון הביטוי שלו. הבוטות שלו לא קשורה להתנהלות שלי". מצא הוסיף כי לבן גור היו הרבה אכזבות מזה שאנשים שהוא רצה לקדם לא מונו.



מצא העיד כי בן גור פנה אליו עוד בטרם מונה למנהל רשות המסים והוא לא היה היחיד. לדבריו, "גם כשהייתי סמנכ"ל לעניינים מקצועיים הוא פנה אלי. זה לא היה חריג בנוף. היו לא מעט מייצגים שהמליצו על קידום של עובדים במערכת".



עו"ד משה ישראל שאל את מצא: "האם קרה מקרה שבן גור אמר לך 'מצא, אני עזרתי לך' כדי שתסייע לו בקידום או מינוי מקורבים?". מצא השיב: "לא היה". בהמשך, העיד מצא כי הוא זה שרתם את בן גור וביקש ממנו שיסייע לו בשכנוע לשכת שר האוצר דאז אהוד אולמרט שלא למנות את יגאל סער לסמנכ"ל ברשות אלא לשלוח אותו לארה"ב, וכך להרחיקו מהנעשה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully