וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התחבורה הורה לאל על לאבטח את התעופה הישראלית

זוהר בלומנקרנץ

6.3.2011 / 17:12

לאחר שישראייר וארקיע מתחו ביקורת חריפה על איומי אל על להפסיק לאבטח את טיסותיהן, משרד התחבורה הורה לחברה להמשיך ולהעניק את האבטחה לחברות התעופה הישראליות

משרד התחבורה הורה לחברת אל על להמשיך ולהעניק שירותי אבטחה לחברות התעופה הישראליות ארקיע וישראייר. שר התחבורה, ישראל כץ, נפגש היום עם מנהלי חברות התעופה ואמר להן כי הוא אחראי להמשך מתן השירותים.

מוקדם יותר הצטרפה חברת התעופה ישראייר לחברת ארקיע ומתחה ביקורת חריפה על כוונת אל על להפסיק מה-1 באפריל את מתן שרותי האבטחה לחברות התעופה הישראליות. ל-TheMarker נודע כי שר התחבורה, ישראל כץ, יפגש השבוע בשנית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כדי לדון עימו בהקמתה של יחידת האבטחה הממלכתית החדשה, בהמשך לפגישה עם חברות התעופה הישראליות.

בשבוע שעבר התריע מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, כי בשל אי הקמתה של יחידת אבטחה ממלכתית חדשה,כי חברת אל על תפסיק מאפריל את מתן שרותי האבטחה לחברות ארקיע וישראייר, בשל הוצאותיה הכספיות.

"צר לנו כי חברת אל על מנסה לעורר דאגה בקרב הציבור הישראלי, באמצעות אולטימטום ואיומים. אנו סמוכים ובטוחים כי גם היא תפעל עפ"י חוקי המדינה והנחיות הרגולציה, על מנת לשמור על ביטחונם של הנוסעים", אמרו בישראייר ל-TheMarker.

בין משרד התחבורה למשרד האוצר התגלעה מחלוקת לגבי מימון הקמתה של יחידת אבטחה ממלכתית חדשה לתעופה האזרחית. יחידה זו אמורה להחליף את שרותי האבטחה שניתנים כיום על ידי חברת אל על לחברות התעופה הישראליות האחרות.

ישראל כץ פנה ואף נפגש בענין זה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בסוף החודש שעבר וכפי שנחשף כאן בראשונה, הישיבה הסתיימה בלא תוצאות.

מאל על נמסר כי החברה לא תתיחס לעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully