וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בניו של מובארק קיבלו עמלות בשווי מאות מיליוני דולרים מעסקת הגז עם ישראל

סוכנויות הידיעות

6.3.2011 / 17:31

העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" דיווח כי גמאל מובארק קיבל עמלה של 5%, בעוד שאחיו קיבל עמלה של 2.5%



גמאל ועלאא מובארק, שני בניו של נשיא מצרים המודח חוסני מובארק, קיבלו עמלות בשווי של מאות מיליוני דולרים מעסקת יצוא הגז בין מצרים לישראל – כך דיווח היום העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה", שציטט מתוך מסמכים מסווגים שהגיעו לידיו.



לפי הדיווח, המידע הגיע ממסמכים הקשורים לחקירה בה פתח משרד הפנים המצרי בנוגע לפעילויותיהם העסקיות של גמאל ועלאא מובארק. במהלך מגעים שנערכו בינואר 2005 בין בכירים ישראלים ובכירים מצריים, בהם חוסיין סאלם וסמח פחמי, נאמר כי גמאל מובארק דרש עמלה של 10% משווי העסקה, בהיקף של כ-4 מיליארד דולר, אך הסתפק ב-5%, בעוד שעלאא וסאלם הסכימו שניהם לעמלה של 2.5% משווי העסקה, שנחתמה במאי 2005. "אל ג'רידה" פרסם תמונות של המסמכים המצוטטים.



העסקה נגעה ליצוא של 1.7 מיליארד מטר מעוקב של גז טבעי בשנה ממצרים לישראל במשך 15 שנה. הגז נמכר על ידי קונסורציום emg הישראלי-מצרי לחברת החשמל. יצוא הגז ממצרים לישראל, שהחל ב-2008, הופסק ב-5 בפברואר לאחר שהותקף על ידי מורדים במדינה. מצרים אחראית כיום ל-40% מאספקת הגז טבעי לישראל, לאחר שבדצמבר חתמו ארבע חברות ישראליות על הסכמים ל-20 שנה לייבוא גז בסך 7.4 מיליארד יורו ממצרים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully