וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה לא תעלה את גיל הפרישה לנשים ל-64

צבי זרחיה

6.3.2011 / 18:56

נשים תמשכנה ליהנות מזכאות ראשונה לפנסיה ולקבלת קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי בגיל 62



הממשלה תתמוך בהצעת חוק שלפיה גיל הפרישה לנשים לא יעלה אוטומטית ל-64, אלא יישאר 62, כך, נשים תמשכנה ליהנות מזכאות ראשונה לפנסיה ולקבלת קצבת זקנה מהמוסד לביטוח לאומי בגיל 62 גם לאחר ינואר 2012. כך החליטה היום ועדת השרים לענייני חקיקה שהחליטה לתמוך בהצעת חוק פרטית שהגישה קבוצה של חברי כנסת בראשות ח"כ חיים אורון ואילן גילאון (מרצ), חיים כץ (ליכוד) וח"כים נוספים. הצעת החוק תועלה מחרתיים (יום ד') להצבעה בקריאה הטרומית במליאת הכנסת.



הח"כים מציינים שלפי החוק להעלאת גיל הפרישה שהתקבל בשנת 2004 תוקם ועדה ציבורית בהשתתפות נציגי ציבור, המעסיקים והממשלה שתבחן עד 30 ביוני 2011 את הנושא ותגישן לאישור ועדת הכספים עד ה-30 בספטמבר 2011. ואולם, עד כה לא הוקמה הוועדה הציבורית, ולכן, עד להקמתה ולהגשת מסקנותיה מציעים הח"כים לדחות את העלאת גיל הפרישה לנשים.



אורון אמר בתגובה כי הוא מברך את החלטתה של ועדת השרים לפיה תמנע הפעלה אוטומטית וגורפת של החוק שלפיו גיל הפרישה לנשים יועלה אוטומטית וכך החל מינואר 2012 אמורה היתה להישלל מהם גם קצבת הביטוח הלאומי. לדברי אורון, "שינוי דרמטי כזה צריך להיעשות רק לאחר שיבחנו כל ההשלכות שלו".



ובתוך כך, יו"ר סיעת קדימה ח"כ דליה איציק שהגישה הצעת חוק דומה מתכוונת אף היא להעלותה ביום ד' להצבעה בקריאה הטרומית מתוך מגמה שהממשלה תתמוך גם בהצעת החוק שהגישה. איציק שיגרה אתמול מכתב אל רה"מ בנימין נתניהו שבו ביקשה שיטיל את מלוא כובד משקלו כדי לבטל את הקמתה של ועדת בדיקה לבחינת העלאת גיל הפרישה לנשים ל-64. לדברי איציק "הגיע הזמן שנפסיק את שלטון הועדות בחיינו. לא לכל דבר צריך להקים ועדה ובוודאי לא להקים ועדה בעניין העלאת גיל הפרישה. הפתרון הרצוי הוא השארת גיל הפרישה לנשים על כנו-62" - ציינה איציק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully