וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשל אובמה נלחם בעלייה במחיר הנפט: שוקל לעשות שימוש בעתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב

סוכנויות הידיעות

6.3.2011 / 20:16

עתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב מסתכמות ב-727 מיליון חביות; מחיר הנפט עלה ב-6.7% בשבוע שעבר



ממשל אובמה שוקל לעשות שימוש בעתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב כדרך להפחית את מחיר הנפט, שעלה מעל ל-104 דולר לחבית בשבוע שעבר בעקבות המהומות בלוב ובעולם הערבי והגביר את החששות מפני פגיעה בהתאוששות הכלכלית העולמית - כך אמר היום ראש הסגל של הבית הלבן, ביל דיילי.



בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת nbc, אמר דיילי כי "אנחנו בוחנים את כל האפשרויות ושוקלים בין היתר גם את סוגיית השימוש במאגרים האסטרטגיים. כל האפשרויות מונחות כעת על השולחן".



מחיר הנפט זינק בחודשים האחרונים לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008 בעקבות גל המהומות בעולם הערבי. בשבוע שעבר עלה מחיר החוזים על הנפט מסוג light crude למסירה באפריל ב-6.78% ל-104.42 דולר לחבית. לעומת מארס 2010, מחיר הנפט כיום גבוה ב-30%.



בימים האחרונים קראו מספר סנאטורים דמוקרטים בארה"ב לנשיא אובמה לעשות שימוש בעתודות הנפט של ארה"ב כדי לבלום את העלייה במחירי הנפט, שהובילה את מחירי הדלק לעלות ליותר מ-3.5 דולר לגלון.



עתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב מסתכמות ב-727 מיליון חביות ולדברי הסנאטור הדמוקרטי ג'יי רוקפלר "יכולות להגן על הביטחון הלאומי שלנו ולהפחית את ההשפעה השלילית של מחסור בנפט על כלכלת ארה"ב". שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר בשבוע שעבר כי ארה"ב וכלכלות גדולות נוספות עשויות להשתמש בעתודות הנפט שלהן כדרך למנוע ממחירי הנפט לעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully