וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מערערת על פסיקת בית המשפט בנבאדה לפיצוי חולה ב-365 מיליון דולר

יורם גביזון

6.3.2011 / 21:24

החברה טוענת כי השופט בערכאה הנמוכה יותר ביצע כמה טעויות משפטיות קריטיות



חברת תפתח מחר בבוקר בערעור על פסיקת חבר מושבעים בנבאדה, שהרשיע את טבע ואת חברת בקסטר שהפיצה את מוצריה באחריות להידבקותו של הנרי חנין. מנהל בית ספר פרטי בנבאדה נדבק בצהבת נגיפית מסוג c שעלולה לגרום לשחמת הכבד סרטן הכבד ולמוות.



חבר המושבעים קיבל את טענת התובע, שהגיע למרכז הרפואי desert shadow בלאס וגאס כדי לעבור קולונוסקופיה, בדבר אחריותן של טבע ובקסטר לשימוש חוזר לכאורה שנעשה בבקבוקון של הזריקה propofol מתוצרתה של טבע המשמשת להרדמה לזמן קצר באופן שגרם להידבקותו במחלה. חבר המושבעים פסק לחנין פיצויים של 500 מיליון דולר, 365 מיליון דולר מסכום זה תשלם טבע. סכום זה הוא הסכום הגדול ביותר שנפסק בארה"ב ב-2010 בגין רשלנות רפואית והסכום הגבוה ביותר שטבע חוייבה לשלם עד עתה בתביעה משפטית.



טבע שמיוצגת על ידי עורך הדין אלן דרשוביץ', העוסק בדרך כלל בפלילים, טוענת בערעור לבית המשפט העליון של מדינת נבאדה כי השופט בערכאה הנמוכה יותר ביצע כמה טעויות משפטיות קריטיות כמו קביעה בסדר דין מקוצר כי חנין נדבק במחלה מזריקת פרופופול למרות שסוגייה זו היתה בלב המחלוקת במשפט. השופט סירב להתיר ליועציה המשפטיים של טבע להגיש חוות דעת מתוקנת לאחר שהאחות שנתנה את הזריקה העידה שעשתה זאת בדרך שלא יכלה היתה להדביק את חנין במחלה. השופט גם סירב לאשר משפט חוזר לאחר שהרופא שעמד בראש המרכז הרפואי שביצע את הקולונוסקופיה הורשע פחות משבוע לאחר פסק הדין נגד טבע בסיכון החולים במרכז בכך שהורה לעובדים במרכז להשתמש בכלים לא נקיין שעלולים היו להעביר את נגיף הצהבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully