וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיונים בחוק ששינסקי - מחרתיים בוועדת הכספים

צבי זרחיה

6.3.2011 / 22:24

שר האוצר יובל שטייניץ לוחץ להשלמת החקיקה עד לסוף מרץ . בכנסת מעריכים כי חברות הגז יפעילו בשבועות הקרובים את צבא הלוביסטים כדי ללחוץ על חברי הכנסת

ועדת הכספים היא שתדון בהצעת חוק ששינסקי, זוהי הפשרה המסתמנת בכנסת, שתוגש מחר בבוקר (שני) לאישורה של ועדת הכנסת. דיוניה של הוועדה בעניין צפויים להתחיל מחרתיים בניהולו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כאשר בחלק מהישיבות יחליף אותו יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד).

שר האוצר יובל שטייניץ לוחץ להשלמת החקיקה עד לסוף מרץ 2011 ואולם, אף שמליאת הכנסת אישרה כבר לפני שבוע בקריאה הראשונה את הצעת החוק - טרם החל בה הדיון בוועדה כלשהי והיא הועברה לדיון בוועדת הכנסת על מנת שתכריע איזו ועדה תדון בנושא.

חברי ועדת הכספים תובעים לקיים את הדיונים בוועדת הכספים ואילו יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) תובע להקים ועדה משותפת לכספים ולכלכלה. לפי הצעת פשרה שנדונה, הצעת החוק תידון בוועדת הכספים ואליה יצורף שאמה הכהן כממלא מקום שישתתף בדיוניה בחוק ששינסקי.

עם זאת, בשל חילוקי הדעות נמנע עד כה יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין (ליכוד), לכנס את ועדתו כדי שתחליט איזו ועדה תדון בהצעת החוק בטרם תמצא פשרה.

בכנסת מעריכים כי חברות הגז יפעילו בשבועות הקרובים את צבא הלוביסטים שלהם כדי ללחוץ על חברי הכנסת להעניק הטבות לחברות הגז. שישה משרדי לובינג פועלים מטעם חברות הגז, על מנת להשפיע על הח"כים לרכך את הצעת החוק לטובת חברות הגז. ההערכה היא שלנוכח המצב במצרים והפסקת אספקת הגז הטבעי ממדינה זו יתגייסו שורה של ח"כים למען ברוני הגז הישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully