וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה כשרשת גדולה מרגיזה את גוגל?

איילה צורף

7.3.2011 / 6:49



>> הסיפור העדכני ביותר על האופן שבו גוגל מקבלת החלטות כשמישהו פועל באופן שאינו לרוחה מגיע מרשת קמעונות האופנה והמוצרים לבית בארה"ב, jcpenny. הרשת כמו חברות רבות אחרות בעולם, מעסיקה חברת seo שמקדמת את שם המותג בתוך תוצאות החיפוש של גוגל, כך שיעלה למקום גבוה כשהגולש מחפש מידע על אופנה, הלבשה והנעלה.

חברת ה-seo בנתה תוכנית שגרמה לכל חיפוש בגוגל של מלים כמו שמלות, חולצות, מכנסיים, נעליים וארנקים יעלה בתור תוצאה ראשונה את האתר של - jcpenny ולא של רשת קמעונית אחרת בארה"ב ואף גדולות יותר, כמו וול-מארט. העיתון "ניו יורק טיימס" העריך כי האופן שבו הצליחה jcpenny ליהפך לתוצאה הראשונה שגוגל בוחרת להציע לגולשים נבע מחברת קידום האתרים שלה שבנתה עשרות אלפי אתרי סרק קטנים, כולם כוללים ביטויים כמו שולחן, מפה, נעלים, חולצה, וכולם מפנים לאתר של jcpenny. כך, הם הצליחו להעלות את הרשת במעלה הדירוג שמייצר האלגוריתם של גוגל. בבדיקה שעשה מומחה לשיווק במנועי חיפוש עבור העיתון הוא מצא 2015 אתרים שהמלה "שמלה שחורה" מוזכרת בהם, שכולם ללא יוצא הכלל מפנים ל-jcpenny למציאת שמלה זו.



הפיכתה לתוצאה הראשונה במנוע החיפוש מועילה עד מאוד לתזרים המזומנים של החברה. עם זאת, הפעילות נמצאת בגבולות האפורים של מה שגוגל מגדירה כפעילות חוקית לטובת קידום האתר שלך בתוצאות מנוע החיפוש. ב-jcpenny הכחישו מיד כי היתה להם יד בדבר. דוברת מטעם החברה אמרה ל"ניו יורק טיימס" כי "פעילות מסוג זה נוגדת את שיטות העבודה של jcpenny בתחום הדיגיטל". בגוגל לא המתינו עד שהרשת תתקן את המצב שנוצר, והורידו באופן חד-צדדי את החברה מראשות תוצאות החיפוש במגוון גדול של מלות חיפוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully