וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליש מהנשים המשתתפות בתחרויות באינטרנט - לא זוכרות את שם המותג

מאת איילה צורף

7.3.2011 / 6:49

סקר גולשות בישראל מצא כי 31% מנשים בגילאי 35-25 נכנסות לאינטרנט דרך הטלפון הנייד - שיעור גבוה ביחס לכלל הגולשים



>> האמירה הרווחת לפיה הנשים שולטות בארנק המשפחתי מקבלת משנה תוקף כשזה מגיע לפעילות שיווק ומכירות באינטרנט. קלות הפילוח של קהל היעד לפי גיל ובעיקר מין, מייצרים במדיה החברתית קמפיינים שלמים שכל מטרתם היא פנייה לקהל הנשי או הגברי בנפרד.



לעתים מדובר בקמפיינים המחולקים לפנייה שונה לפי קבוצות גיל, כך שאשה בת 40 תראה מסר שיווקי שונה מאשר אישה בת 25, אף ששניהם מסרים שיווקיים של אותו מותג. הפעילות הנשית ברשת בולטת במיוחד כשזה מגיע לתחרויות נושאות פרסים במדיה החברתית, רובן בפייסבוק, כשנשים משתתפות בתחרויות הן בגלישה מהבית, והן בגלישה מנייד.

סקר שערכה חברת zeta tools, המתמחה במחקרי שוק באמצעות האינטרנט בקרב הקהל הנשי, מצביע על כמה מגמות בולטות: כמעט שליש (31%) מהנשים בגילאי 25-35 גולשות בפייסבוק בפרט ובאינטרנט בכלל מהטלפון הנייד. מדובר בשיעור גבוה ביחס לאוכלוסייה הכללית, שם אחוזי הגולשים באינטרנט נייד עומדים על 15%-20% מהגולשים בישראל.



הסקר נערך בקרב 350 נשים בגילאים 25-60 כמעט רבע מהנשים הגולשות בישראל (18%) מעידות שהשתתפו בתחרויות רשת כלשהן בחודשים האחרונים.



עם זאת, 33% מהנשאלות לא זוכרות מי היה המותג שניהל את התחרות שבה השתתפו. מדובר בבשורה עגומה למדי למנהלי המותגים שמשקיעים זמן ניכר ותקציבים כדי לקדם את הפעילויות האלה במדיה חברתית, בעיקר בקרב נשים.



לשאלה "מה את מוכנה לעשות כדי לזכות בתחרות בפייסבוק?" ענו כ-20% מהנשים הצעירות כי יהיו מוכנות לכתוב על הנושא פוסט או הסבר מדוע עליהן לזכות; רבע מהצעירות יסכימו לתייג עצמן בתמונות והרוב (כחצי ומעלה מהנשים) יסכים כמובן לעשות לייק, פעולה בסיסית שאינה דורשת מאמץ.



לפי הסקר, הגלישה של נשים במדיה החברתית משמשת אותן לא רק להשתתפות בתחרויות נושאות פרסים. הן עושות שימוש ניכר בזירות אלה כדי ללמוד ולקבל מידע על מוצרים ומותגים. במקרה הזה פעילות שיווק מפה לאוזן מוכיחה את עצמה ככדאית ביותר. כמעט חצי מהנשים הצהירו כי יקבלו החלטת קנייה על בסיס המלצות של חברות מחוץ או בתוך הרשתות החברתיות.



בעוד הפרסומות בטלוויזיה נותרו המקור האמין ביותר על הנשים מעל גיל 55, כל הנשים הצעירות מגיל זה הצהירו על ירידה באמון שלהן בפרסום בטלוויזיה. את מקומו של הפרסום בטלוויזיה תפסו אצל נשים צעירות יותר המלצות של חברות, קרובות משפחה וגם המלצות של המותגים עצמם, באינטרנט בכלל ובמדיה חברתית בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully