וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סיילזפורס, חלוצת מחשוב הענן: "לא צפינו את הצמיחה האדירה בתחום"

מאת אור הירשאוגה

7.3.2011 / 6:49

בלעדי מיקרוסופט, אורקל ו-SAP כבר בדרך, אך סיילזפורס היתה שם לפניהן. מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד החברה, נשבע בעת הקמתה להביא למותה של התוכנה המותקנת על מחשב, וכיום יש מי שמאמין שהוא יצליח



>> באוגוסט 2004 נסחרה מניית salesforce ב-9.59 דולרים. כיום, שבע שנים מאוחר יותר, נסחרת מניית החברה, המציעה את פתרונות התוכנה שלה כשירות אינטרנטי בתשלום לפי שימוש, ב-138.8 דולר - כמעט פי 15.



במהלך השנים נהפכה סיילזפורס לחברה הגדולה בעולם הפועלת במודל "תוכנה כשירות" - חברה המספקת ללקוחותיה תוכנות המותקנות על שרתים מרוחקים וזמינות באמצעות האינטרנט במודל תשלום מבוסס שימוש. היא גם חברת התוכנה הראשונה הפועלת באופן בלעדי במודל זה שחצתה את רף מיליארד הדולר בשנה בהכנסות. סיילזפורס אף נבחרה כחברה הרביעית בדירוג החברות הצומחות של מגזין "פורצ'ן".

"גם אני לא ציפיתי לצמיחה שהתרחשה בתחום מחשוב הענן", קובע מארק בניוף, מנכ"ל ומייסד סיילזפורס, בראיון בלעדי. "כמו שאני תמיד אומר שאנשים מעריכים יתר על המידה את מה שהם יכולים להשיג בשנה, אבל מעריכים בחסר את מה שהם יכולים להשיג בעשר שנים.



"שינוי הוא קשה ותמיד הטפנו ליצירת שינוי גדול מהסטטוס קוו. העשור הראשון שלנו הוקדש לקידום סופה של התוכנה המותקנת על המחשב האישי והצגת העוצמה הטמונה באפליקציות המסופקות על גבי האינטרנט - הן היו קלות לשימוש, פחות יקרות ומהירות", קובע בניוף. "כיום צמחה סביבנו תעשייה המוכרת כמחשוב ענן. על פי התחזית של גרטנר, ההכנסות ממחשוב ענן יצמחו מ-56 מיליארד דולר ב-2009 ל-150 מיליארד דולר ב-2013. המודל החדש הוליד כמות עצומה של חברות, וישנם עננים רבים לבחור מהם - מפיננסים ועד אפליקציות משרדיות שבהן אנו משתמשים בכל יום", הוא אומר.



הסביבה שבה פועלת כיום סיילזפורס שונה מאוד מהסביבה שבה פעלה החברה כשהוקמה ב-1999. הצפיפות בזירת התוכנות כשירות וחדירתן של ענקיות התוכנה לתחום מורגשת. באחד הכנסים האחרונים שערכה סיילזפורס, שילחה מיקרוסופט נציגי שיווק רכובים על סגוויי שעליהם מודעה המציגה את הפתרון המתחרה מבית מיקרוסופט: microsoft dynamics crm.



מיקרוסופט אינה לבד - sap הכריזה לאחרונה על כניסתה לתחום וכך גם אורקל. גוגל עושה זאת כבר שנים. "המעבר המסיבי למחשוב ענן מהווה אישור למודל שהיינו חלוצים בו. זה נהדר לראות שחברות בכל העולם מדברות על היתרונות של מחשוב ענן ושהלקוחות משתחררים בהדרגה מהכבלים של יישומים יקרים לרכישה ולתחזוקה - ובעייתיים להחלפה - שלא סיפקו את הסחורה לאורך זמן", קובע בניוף.



"אפילו מיקרוסופט, החברה שעשויה להפסיד הכי הרבה מהשינוי הדרמטי, הביעה את אמונה בשירותים מבוססי ענן. לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, שבשנה שעברה ביטל את הענן כלא יותר מ'אדי מים', שינה כיוון וכעת הוא מוביל את החברה שלו לתחום מחשוב הענן. אלה חדשות טובות. הן משנות תפישות של אנשים ופותחות שווקים עבורנו ועבור דור חדש של יזמים היוצרים יישומים מבוססי ענן", הוא מוסיף.



ללמוד מלארי אליסון



לפני שהקים את סיילזפורס, המעסיקה כיום כ-5,300 עובדים, בניוף, 46, הועסק במשך 13 שנים בחברת אורקל. בגיל 26 מונה בניוף לסגן נשיא בחברה ונהפך לאדם הצעיר ביותר בהיסטוריה של אורקל שהתקבל לשורות ההנהלה הבכירה. "למדתי המון מאליסון", מספר בניוף על קשריו עם המייסד הדומיננטי של אורקל. "כשאורקל נכנסה לימיה השחורים, כל עובד, לקוח, אנליסט ואפילו אנשים קרובים אליו, פיקפקו בכך שהחברה תחזור לעצמה. הוא גם לימד אותי לראות דברים כהווה, אפילו אם הם בעתיד".



קשריו של בניוף עם אליסון המשיכו גם לאחר שעזב את סיילזפורס. אליסון היה בין המשקיעים הראשונים בחברה - בשלב מוקדם הוא השקיע בה 2 מיליון דולר והצטרף לדירקטוריון. מאוחר יותר, כשקווי המוצרים של אורקל וסיילזפורס נהפכו למתחרים, עזב אליסון את הדירקטוריון.



כיום מתחרות החברות בכמה פלחי שוק. לאחרונה השיקה חברת סיילזפורס את database.com, פתרון בענן לתוכנות בסיסי נתונים, תחום שאורקל שולטת בו.



אורקל, מצדה, לא נותרה חייבת. ב-2009 התייחס אליסון לשירות ה-crm של סיילזפורס "כתוכנה קטנטונת", ועם הצגת database.com ציין מעל בימת הכנס השנתי שעורכת אורקל כי "מדובר במודל חלש מאוד בהיבטים של אבטחה - אם בסיס הנתונים הריכוזי נופל, נופלים גם כל הלקוחות". בניוף, מצדו, מרבה לבקר את אורקל על ניסיונותיה לשווק ללקוחות מוצרי חומרה תחת מעטה שיווקי של מחשוב מענן. "אם זה בא בקופסה זה לא ענן", הוא אומר.



ענן 2.0



במהלך 2010 חשפה סיילזפורס את צ'אטר (chatter), פלטפורמת שיתוף ורשת חברתית רחבת טווח לארגונים. בדומה למתחרות דוגמת yammer ו-tibbr, צ'אטר מנסה לרתום את כוחן של רשתות חברתיות כגון פייסבוק וטוויטר לניהול הארגון. צ'אטר, הנמצאת במוקד מאמצי השיווק של סיילזפורס, מייצגת את החזון שהחברה מנסה לקדם - ענן מחשוב המחובר בכל עת גם למערך המכשירים הניידים וגם לרשתות חברתיות. "בתוך הארגון שלנו צ'אטר הוריד את כמות תכתובות המייל ב-40%", מציין בניוף. "במהלך החודשים האחרונים אני מסתמך על החברה שלי יותר מאשר בכל השנים האחרונות - יש לי מודעות גבוהה למה שקורה עם העובדים, הלקוחות והמוצרים".



בנוסף מציין בניוף כי הוספתו של השירות איפשרה לו לגלות "רשתות סודיות" בחברה. "גיליתי משהו מדהים על החברה", הוא מספר. "יש לנו עובדים שהם תורמים חזקים להפליא שמקדמים רעיונות בחברה - זו העוצמה האמיתית של צ'אטר - להוציא לאור את האנשים החשובים ביותר ואת הרעיונות שמניעים את הארגון קדימה. אני קורא לזה אינטליגנציה חברתית, וזה נותן לכולם גישה לאנשים, לידע ולתובנות שהם זקוקים להם כדי ליצור שינוי. זה מבטל היררכיה ומשטיח את הארגון. זה הכרחי בעולם שטוח", הוא מסביר.



בישראל משווקת המערכת של סיילזפורס על ידי שלוש חברות: one1, בלאט-לפידות ו-servicewise. לאחרונה השיקה החברה גרסה בעברית למוצר ניהול שירות הלקוחות שלה - הרבה לפני פיתוחן של גרסאות מקומיות בשפות נפוצות בהרבה. "השוק הישראלי מציב בפנינו הרבה מאוד הזמדנויות", אומר בניוף, ששומר על עמימות בנוגע לאפשרות שהחברה תפתח כאן סניף שיווק עצמאי. גם ביחס לאפשרות שסיילזפורס תרכוש בעתיד חברות סטארט-אפ ישראליות אין לבניוף בשורות. "איננו נוהגים להתייחס למדיניות הרכישות שלנו", הוא מסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully