וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה בצפון ב-2,000 שקל

מאת עירית רוזנבלום

7.3.2011 / 6:49

את בקתות העץ החליפו סוויטות אבן יוקרתיות, הג'קוזי שודרג לבריכה פרטית, ובמקום ערסלים יש סלון של נטוצי. ענף האירוח הכפרי בצפון עובר מתיחת פנים - ואתו גם המחירים, שמגיעים עד 2,000 שקל ללילה לזוג. גם המותג צימר פינה את מקומו לטובת אחוזה, מלון בוטיק או סוויטה



>> רק לפני כעשור חופשה בצימר מפנק בצפון או בדרום בכמה מאות שקלים ללילה נחשבה מותרות. כיום יש בישראל כ-10,000 צימרים ברמות אירוח שונות, והם נהפכו ליעד נופש פופולרי בקרב הישראלים. "צימר ב-400 שקל" נהפך לסימן הזיהוי שממנו בורחים בעלי המתחמים לאירוח כפרי. אלה מנסים למתג את עצמם כסוויטות, אחוזות, וילות ומלונות בוטיק.



בשנתיים האחרונות נפתחו כעשרה מתחמים כאלה בהשקעה של מיליוני שקלים, ומחיר הלינה בהם יכול להגיע ל-2,000 שקל ללילה לזוג. הבנייה היוקרתית החדשה מתרחקת מבקתות העץ האלפיניות שהיו אופנתיות עד לאחרונה. עכשיו מדובר במקבץ של סוויטות הפרושות על שטח גדול, או מבנים מרכזיים מהודרים.

בתעשיית הצימרים מעריכים שמתחמי היוקרה - מפנחס וגסטון ואחוזת משכית בכפר לימן, דרך הבית באבירים באבירים ועד המקום בנטועה וגרנד ויסטה בכפר יובל - לא מהווים יותר מ-15% ממצבת יחידות האירוח, והתפוסה בהם גבוהה מאוד.



שי וינר, סמנכ"ל בכיר לפיתוח תשתיות והשקעות במשרד התיירות, אומר כי בשלוש השנים האחרונות נבנו כמעט רק מתחמי יוקרה. "מי שנשאר עם צימר מלפני 15 שנה מתקשה למכור כיום את היחידות ומשתדרג. הרמה כל הזמן עולה והגיעה לממדים של יותר פאר ממלונות יוקרתיים, וגם המחירים מפולפלים", הוא מציין. עם זאת, למרות ההשקעה העצומה בהם, המלונות הכפריים משרים אווירה בלתי רשמית ומתאפיינים באחוז גבוה של אורחים חוזרים.



לדברי ואיל כיוף, ראש אגף התיירות הכפרית במשרד התיירות, ב-2010 הבשילו כמה מהלכים של יזמים שהחלו לפני שנים אחדות, כמו המקום בנטועה, אחוזת תמרין ואחוזת יסמין. "הצימרים ברמה הגבוהה עובדים באחוזי תפוסה כפולים מהממוצע וגם התשלום בהתאם. זהו שוק חופשי וכנראה לאנשים יש נטייה שאם כבר יוצאים לחופשה - אז בגדול".



האתר הלוהט כיום במתחמי היוקרה הוא המקום, שנמצא בנטועה שבגליל המערבי. הבעלים, רחל ועמוס כהן, המתגוררים בנטועה, מגדירים אותו מלון בוטיק גלילי. זהו מתחם בן 12 סוויטות אבן מרווחות, שממוקמות במרחק ניכר זו מזו בשלושה מפלסים. המתחם נבנה מהיסוד על 21 דונם על צלע הר ונפתח באפריל 2010 בהשקעה של יותר מ-10 מיליון שקל (חלקה ממענק של משרד התיירות), כשהוא מציב סטנדרט חדש לאירוח. אף שהמחירים הם בחלק העליון של הסקלה - 1,500 שקל באמצע השבוע ו-3,400 שקל בסוף שבוע לשני לילות - התפוסה במקום היא של כ-80% רוב הזמן, ומגיעים גם תיירים.



דוגמה נוספת לצימר יוקרתי שנפתח לאחרונה וזכה לכינוי מלון בוטיק הוא זה של היזמים ורד ואלי קמחי מנווה מונוסון, שבנו לאחרונה בהרחבה ד' של ראש פינה. אלי קמחי, שמייצג את חברת פוג'יקום בישראל, אומר שהשקיע במלון הבוטיק תמרין מיליוני שקלים ושאין סיכוי שההשקעה תחזיר את עצמה. "זהו סיפור אהבה ולא עסק נטו. המלון מרוויח תפעולית, אבל אין לנו ציפייה להחזיר את ההשקעה גם בעוד 20 שנה".



בהיעדר הגדרה מסודרת של משרד התיירות למלון בוטיק, גם בעליהן של חמש יחידות אירוח ופינת אוכל יכולים להגדיר עצמם כך בלי שהלקוח יידע מהם הקריטריונים שמאפיינים מלון שכזה. "יש מלונות כאלה גם בתיירות הכפרית וגם במרכזי הערים. יכול להיות שנצטרך לתת על כך את הדעת", מודה וינר.



מתחמי היוקרה החדשים



בריכה פרטית ואמנות גלילית



המקום



איפה: מושב נטועה שבגליל המערבי



12 הסוויטות של מלון הבוטיק שבמושב נטועה משתרעות על 150 מ"ר. רחל ועמוס כהן בנו ועיצבו את המקום במו ידיהם, עם יצירות של אמני הגליל. בכל אחת מהסוויטות בריכת שחייה פרטית בגודל 25 מ"ר, מקורה ומחוממת, מוארת בתאורת led, בעלת מערכת רמקולים ומנגנון ההופך אותה לבריכת זרמים. לדופן הבריכה צמוד ג'קוזי ובו מערכות ספא מתקדמות. בחדר השינה יש מערכת קולנוע ביתית, טלוויזיית פלזמה 50 אינץ', קמין וכורסת עיסוי. בסוויטה יש חדר אירוח נוסף, פינת מטבח מאובזרת ופינת אוכל, חצר פרטית עם גינת תבלינים וחנייה.



מחירים ללילה לזוג: אמצע השבוע - 1,500 שקל סוף שבוע - 1,700 שקל



בתי אבן מרווחים ורהיטי עץ



גרנד ויסטה



איפה: כפר יובל שבגליל העליון



את גרנד ויסטה הקימו הזוג אורי זכריה וז'אנה בר בהשקעה של 8 מיליון שקל. המלון משתרע על שטח של חמישה דונמים. במתחם יש חמש סוויטות הממוקמות בבתי אבן, ושלוש בקומה השנייה של המבנה המרכזי. היחידות מרווחות ומאובזרות, מעוצבות ברהיטים מעץ אגוז אפריקאי, וכוללות ג'קוזי. במתחם בריכה חיצונית וספא עם סאונה יבשה וג'קוזי ספא. ארוחות הבוקר הן בסגנון כפרי ומוגשות על ידי בעלי בית. בני הזוג גם מציעים לאורחים טיול בסביבה.



מחירים ללילה לזוג:



אמצע השבוע - 1,500 שקל סוף שבוע - 1,650 שקל בחודשי החורף כלול במחיר גם טיפול ספא זוגי.



בית מגורים שיובא מירדן



אחוזת תמרין



איפה: רכס גבוה בראש פינה, צופה לכנרת והרי הגולן



מלון הבוטיק תמרין נפתח לפני כשלושה חודשים והוא כולל שבע סוויטות מעוצבות. הגדולות משתרעות על 50 מ"ר והקטנות על 30 מ"ר. המבנה בנוי מאבן גלילית ומחופה באבן מחורבה עתיקה שיובאה במיוחד מירדן. העיצוב מדמה בית מגורים נאה במיוחד, עם סלון ופינת אוכל ל-14 איש. את ארוחת הבוקר העשירה מגישה מנהלת המקום, שהיא גם טבחית. בשטחים הציבוריים בריכת שחייה בגודל כ-60 מ"ר וג'קוזי ספא לשבעה אנשים עם מערכת שמע, סאונה יבשה לחמישה אנשים, חדרי טיפולים ופינות רגיעה מול הנוף. משישה אורחים ויותר אפשר להזמין ארוחת שף במחיר של 350 שקל לאדם.



מחירים ללילה לזוג: אמצע השבוע - 1,360-1,100 שקל סוף השבוע - 1,850-1,340 שקל



תערוכות מתחלפות ושוקולדים



וילה אחוזת יסמין



איפה: במרומי ראש פינה



מלון הבוטיק הגלילי ממוקם במבנה אבן הצופה אל הנוף. אורחי המקום יכולים ליהנות מתערוכות ציורים מתחלפות. הוא כולל חמש יחידות אירוח, סלון ציבורי עם קמין ושולחן אוכל גדול.



בכל סוויטה יש מיטה זוגית, ג'קוזי, מיני בר מאובזר, מכונת אספרסו וסרטים לצפייה. מהסוויטות המעוצבות בקומה העליונה יש יציאה למרפסת, ולסוויטות בקומת הקרקע יש יציאה לחצר ולבריכה. החצר משופעת בעצי פרי, גינת תבלינים וצמחייה רבה. האירוח כולל גם שתייה חמה, עוגיות, קערת פירות, בקבוק יין ושוקולדים.



מחירים ללילה לזוג: אמצע השבוע - 1,400-1,200 שקל סוף השבוע - 1,700-1,500 שקל



סלון של נטוצי וראש גשם במקלחת



אחוזת רפאל



איפה: מושב אבן מנחם שבגליל מערבי



מתחם אחוזת רפאל כולל ארבע סוויטות בשתי טרסות, שכולן פונות לחורש הטבעי של הגליל. הסוויטה היוקרתית של המקום, סוויטת רפאל, כוללת מטבח מרווח, סלון נטוצי, קמין, מקלחת עם ראש גשם מרובע וספסל ישיבה משיש שחור, ואפילו חדר ארונות. מחוץ לסוויטה יש ג'קוזי ספא ובריכה מחוממת.



הסוויטות האחרות קטנות מעט יותר אך לכולן יש בריכה צמודה וג'קוזי. נחמה ורפי חן מתגוררים בסמוך ועומדים לרשות האורחים. מוצעים טיפולי ספא בחדרים. האורחים מקבלים שוברים להנחה במבחר אתרים מסביב. המקום מתאים גם לאוכלי כשר למהדרין.



מחירים ללילה לזוג: אמצע השבוע - 1,500-800 שקל סוף השבוע - 1,900-1,250 שקל



*כל המחירים הם למינימום שני לילות וכוללים ארוחת בוקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully