וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידה חדשה בבורסה: טריג מנפיקה לפי שווי של 70 מיליון שקל

יורם גביזון

7.3.2011 / 6:49

הסיפור היומי



>> קשה להסביר את הקסם של חברות הביומד, אבל עובדה היא שעוד ועוד חברות כאלו מנסות להנפיק את מניותיהן בבורסה בתל אביב.



מדד ביומד הציג תשואת חסר משמעותית ביחס למדד יתר ת"א וביחס למדד ת"א 100, ואם לא די בכך - רמת הסיכון של ההשקעה בו, כפי שהיא משתקפת בסטיית התקן שלו, גבוהה משמעותית משני המדדים האחרים (27.1% למדד ביומד, לעומת 15.1% למדד יתר ת"א ו-15.5% לת"א 100).

חברת הביומד התורנית בניסיונה להנפיק היא טריג, שתנסה לגייס 25 מיליון שקל ברוטו בהנפקה של מניות ואופציות לפי שווי חברה של 48 מיליון שקל לפני ההנפקה ו-70.2 מיליון שקל אחריה.



טריג עוסקת בפיתוח, שיווק והפצה של מכשיר ה-laborpro, שמיועד לניטור התקדמותו של העובר בתעלת הלידה במהלך הלידה, בצורה מדויקת באמצעות טכנולוגיה שאינה פולשנית. זאת תוך שימוש בחיישני מיקום אלקטרומגנטיים והדמיית אולטרה-סאונד באופן שמאפשר לצוות הרפואי לקבל החלטות מושכלות בתהליך הלידה.



המוצר קיבל אישור fda לשני דגמים של מוצר הדגל, במארס 2009 ובמארס 2010, וכן אישור ce לאחד הדגמים, אך עדיין לא קיבלה אישור עקרוני להחזר הוצאות השימוש במכשיר (reimbursment) ממבטחים רפואיים. עובדה זו תגביל את הפיתוח העסקי של החברה.



המודל העסקי של החברה מבוסס על הסטטיסטיקה הקשה של סיבוכים בלידה והעלות התופחת של ההתדיינות המשפטית.



תחום הלידות הוא הגורם המוביל לאשפוזים בארה"ב, וניתוח קיסרי הוא הניתוח השכיח ביותר בארה"ב. עלות האשפוזים הקשורה להריונות וללידות מגיעה ל-86 מיליארד דולר בשנה - יותר מכל תחום אחר ברפואה. נכון ל-2004-2005 הצביעו מחקרים שיותר משתי נשים הרות ו-50 ילודים בני חודש ופחות מתים מדי יום בארה"ב.



טריג, שמנוהלת בידי ד"ר יואב פלטיאלי, מעריכה שהשיעור הגבוה של ניתוחים קיסריים נובע מאחוז נמוך של הפניית יולדות שילדו בעבר בניתוח קיסרי ללידה רגילה; וכן חשש של הרופאים מתביעות משפטיות. טריג ספגה הפסד מצטבר של 71 מיליון שקל מאז הקמתה. החברה מייעדת 65% מתמורת ההנפקה להקמת מערך שיווק ומכירה של מוצר הדגל בבתי החולים ליולדות בצפון אמריקה, חלק ממדינות מערב אירופה, יפן, אוסטרליה, וכן בבתי חולים מובילים בהודו ובסין. החברה אמורה בשלב הראשון להתמקד בשווקים בארה"ב ובסין. רואי החשבון של החברה ציינו כי יש ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully