וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק נדל"ן מוכרת נכס נוסף בלונדון כדי לשלם לבעלי האג"ח ולבנקים

מאת מיכאל רוכוורגר

7.3.2011 / 6:49

החברה שבשליטת יצחק תשובה מכרה את חלקה בבניין משרדים בלונדון תמורת 531 מיליון שקל. המימוש יסייע לחברה לעמוד בתשלום של 220 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בסוף מאי



>> דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה ממשיכה לממש נכסים ברחבי העולם, כדי לפרוע התחייבויות לבנקים ולבעלי האג"ח וכדי לשפר את מבנה ההון שלה. החברה דיווחה כי החברה הנכדה דלק גלובל ריאל אסטייטס (dgre) המוחזקת בכ-85% התקשרה בהסכם עם צד שלישי למכירת מלוא זכויותיה (כ-35.5%) בבניין המשרדים stonecutter court בלונדון, בריטניה, תמורת כ-91 מיליון ליש"ט (כ-531 מיליון שקל).



התמורה ממכירת הנכס תשמש את dgre להפחתת סכום ההלוואות שנלקחו מבנקים זרים בגין רכישת הנכס, כך שלא צפויה להיות לעסקה השפעה מהותית על דו"חותיה הכספיים. מתוך הסכום הכולל של ההלוואות בגין הנכס, הלוואה נחותה בסך כ-37.5 מיליון ליש"ט תיפרע ממכירת הנכס פרינגטון (farrington), ויתרת הסכום (כ-91 מיליון ליש"ט) - בתשלומים רבעוניים שוטפים.

dgre הפרטית, בניהולו של אייל רבינוביץ', פועלת בתחום הנדל"ן המניב במערב אירופה ובצפון אמריקה ונחשבת לנכס האיכותי ביותר בפורטפוליו של דלק נדל"ן. ואולם בעקבות מצוקת הנזילות שאליה נקלעה דלק נדל"ן, נאלצת dgre לממש נכסים ובתמורות שמתקבלות מושכת דלק נדל"ן דיווידנדים כלפי מעלה.



בימים אלה פועל רמי נאור, חתנו של תשובה, למכירת פורטפוליו הנכסים של dgre בקנדה - מה שאמור להניב תזרים נטו (לאחר פירעון חובות) של 400-500 מיליון שקל.



סדדת המימושים מגיעה על רקע מצבה הבעייתי של דלק נדל"ן. נכון להיום אין לחברה מקורות נזילים לעמוד בתשלומים - למרות מימושים אגרסיביים של החברה בהיקף מיליארדי שקלים בשנתיים האחרונות. נכון לסוף ספטמבר 2010, לחברה יש גירעון בהון עצמי של כ-1.2 מיליארד שקל.



בשבוע שעבר חתכה חברת הדירוג s&p מעלות את דירוג האשראי של דלק נדל"ן בשש דרגות, לרמה של ccc עם תחזית שלילית. מדובר בדירוג המשקף רמת השקעה ספקולטיבית, כך שתיתכן הורדת דירוג נוספת בקרוב. בסמוך להפחתת הדירוג העריך יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר של בית ההשקעות כלל פיננסים בטוחה: "גוברים הסיכויים שדלק נדל"ן תפנה במו"מ להסדרת החוב ולהמרת חלק משמעותי מהחוב להון".



דלק נדל"ן, המנוהלת על ידי ערן מיטל, עמדה עד כה בכל התחייבויותיה, אבל המשקיעים חוששים ממצב החברה - מחירי האג"ח שלה ירדו ב-6%, והתשואות לפדיון של אג"ח כ"ה עלו ל-31%. המחיר הנמוך של האג"ח מוריד מהותית את סיכויי תוכניתה של דלק נדל"ן להמיר את החוב להון, שכן פרמיית ההמרה עולה וכדאיות העסקה יורדת.



המימושים שמבצעת החברה מגיעים גם בשל שני תשלומים גדולים לנושים של דלק נדל"ן שצפויים בקרוב: תשלום לבעלי האג"ח של כ-220 מיליון שקל בסוף מאי ותשלום של כ-300 מיליון שקל בספטמבר. בנוסף, ב-2012 יהיה על החברה לשלם כ-600 מיליון שקל לבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully