וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האג"ח של בריטיש בדרך למדד תל בונד 20, בזק בדרך החוצה

יניב קוניס

7.3.2011 / 6:49

בסוף החודש יתעדכנו מדדי תל בונד. בפסגות מעריכים אילו איגרות יצטרפו ואילו ייגרעו ממדדי האג"ח הקונצרניות



>> נותר עוד פחות מחודש להתכונן לשינויים הצפויים במדדים. בעבר היינו עדים לעדכונים שבהם סדרות אג"ח שנכנסו למדדים הניבו תשואת יתר על המדדים, בעוד סדרות אג"ח שנפלטו מהם הציגו ביצועי חסר.



האסטרטגיה הבולטת לשם כך היתה רכישת סדרות אג"ח שעתידות להיכנס למדד ומכירה (לפעמים בחסר) של הסדרות היוצאות - או רכישת סדרות אג"ח שמשקלן במדד יעלה ומכירה של סדרות אג"ח שמשקלן יקטן.

היקף האחזקות של מוצרי המדד בנכסי הבסיס, כלומר האג"ח עצמן, הוא גבוה. גם המחזור שמרכזות תעודות הסל באפיק הקונצרני משפיע משמעותית על מחירי האג"ח. במועד העדכון, מנהלי המוצרים מחויבים לפעול בהתאם לשינויים במדדים, ועובדה זו גורמת למחזורי מסחר גבוהים ביום זה.



לעתים תכופות, אג"ח בעלת מחזור יומי ממוצע של כמה מיליוני שקלים מרכזת בשלב הנעילה שלפני עדכון המדד היקף מסחר של עשרות מיליוני שקלים עד כמה מאות מיליונים, תמורה כספית שגורמת לתנודות חדות בשער.



ב-3 באפריל יתבצע העדכון בכל מדדי תל בונד. כחלק ממנו ייאלצו חלק מהאג"ח להיפרד מהמדדים בשל אי עמידה בתנאי הסף. אחת מדרישות הסף היא דירוג אשראי מינימלי: -a של מעלות ו-3a של מדרוג. בנוסף, שווי השוק המינימלי של כל אג"ח במדד חייב להיות לפחות 250 מיליון שקל ועליה להיכלל בין 120 האג"ח הסחירות ביותר במקרה של תל בונד 40 או בין 75 האג"ח הסחירות ביותר בתל בונד 20.



לקראת מועד העדכון בודקת הבורסה את האג"ח שאינן כלולות במדד, אך שלהן שווי שוק גבוה ושעומדות בתנאי הסף של המדד. אם שווי השוק הממוצע של אג"ח שמחוץ למדד, בימים שבין תחילת החודש (1 במארס) למועד הקובע (15 במארס) גבוה ב-20% משווי האג"ח בעלת שווי השוק הנמוך ביותר מבין האג"ח שבמדד, תחליף האג"ח בעלת שווי השוק הגבוה את האג"ח שבמדד.



השינויים הצפויים



לאחר סיום יום המסחר ב-15 במארס צפויה הבורסה לפרסם את השינויים הצפויים בהרכב המדדים. בינתיים נסקור את השינויים שלהערכתנו עתידים להתרחש נוכח הנתונים הידועים כיום. הערכות אלה עשויות להשתנות עד המועד הקובע.



תל בונד 20 צפוי לקלוט את הסדרות בריטיש ישראל אג"ח ג' והחברה לישראל אג"ח 7, שנסחרות כיום בתל בונד 40. המדד צפוי להיפרד מבזק אג"ח 5 ומגזית גלוב אג"ח ג', שיבצעו תשלום פדיון חלקי בקרן בקרוב.



במדד תל בונד 40 צפויים השינויים הבאים: פלאזה סנטר אג"ח ב', מבני תעשייה אג"ח ח', סקיילקס אג"ח ג' ואי.די.בי אג"ח ג' ייצאו מהמדד על רקע תשלום פדיון חלקי בתקופה הקרובה, ובריטיש ישראל אג"ח א' תיגרע מהמדד עקב שווי שוק נמוך מהנדרש. עם המצטרפות הצפויות למדד ניתן למנות את שיכון ובינוי אג"ח 4, מזרחי טפחות הנפקות 29, מבני תעשייה אג"ח י"א, כלכלית ירושלים אג"ח ו' ואמפל אמריקן אג"ח ב'.



כפועל יוצא מהשינויים בתל בונד 20 ו-40 ישתנה גם הרכבו של תל בונד 60, המכיל את כל האג"ח הנכללות בשני האחרים. בתל בונד 60 יש כיום 62 סדרות וגם בתל בונד 40 קיימות שתי סדרות עודפות. לאחר העדכון הקרוב יחזרו המדדים לכלול את מספר הסדרות הרגיל.



במדד תל בונד שקלי אנו צופים את השינויים הבאים: אלביט מערכות אג"ח א', סקיילקס אג"ח א' ואי.די.בי אחזקות אג"ח ה' ייצאו מהמדד על רקע פדיון חלקי בקרן בתקופה הקרובה. מנגד, צפויות להצטרף למדד דלק קבוצה אג"ח י"ד ושיכון ובינוי אג"ח 3.



לא תמיד ניתן להרוויח



עם כל זאת, כדאי לקחת בחשבון את העובדה שעלויות העסקה (עמלות הקנייה והמכירה לחבר הבורסה) וגביית המס במידה שיש רווח הון, נוגסות בחלק גדול מפוטנציאל הרווח.



בנוסף, בשנים האחרונות השתכלל שוק ההון הישראלי, ולכן בעדכוני המדד האחרונים, היינו עדים ללא מעט מקרים שבהם דווקא מחירי סדרות האג"ח שנכנסו למדד ירדו ביום העדכון, בניגוד לצפוי. המשמעות בפועל היא שלא ניתן היה לייצר רווחי ארביטראז' משינויי המדדים.



הכותב הוא מנהל מחלקת מחקר ליועצים בפסגות. פסגות עשוי להשקיע בני"ע שהוזכרו בכתבה. אין לראות באמור ייעוץ או שיווק השקעות או הצעה לרכישת ני"ע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully