וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המשאיות עמוסת החובות ליטו גרופ נמכרה ב-2 מיליון שקל

מאת ליאור זנו

7.3.2011 / 6:49

איש העסקים יוסי בן חמו רכש את החברה, שנמצאת בעיצומו של הסדר החוב עם בעלי האג"ח



>> חברת ליטו גרופ, הודיעה אתמול לבעלי מניותיה כי בעלת השליטה הרומנית בחברה m.b.m acquisition, חתמה על הסכם למכירת 48.9% מהחברה לאיש העסקים יוסי בן חמו. הסכום שישלם בן חמו הוא 2 מיליון שקל ומשקף מחיר של 55 אגורות למניה - גבוה ב-160% ממחירה בבורסת תל אביב אתמול.



מניית החברה, הנסחרת ברשימת השימור הבורסאית, עלתה ב-39% אתמול.

מליטו נמסר כי סגירת העסקה מתוכננת להתבצע במהלך השבוע. mbm תחזיק לאחר ביצוע העסקה ב-21% מהחברה ותהפוך לבעלת המניות השנייה בגודלה.



ליטו גרופ עוסקת בייצור ובהתקנה של מרכבים לרכבי הובלה בקירור ומזגני אוויר לרכב ושולטת בליטו נדל"ן, הנסחרת גם היא בתל אביב.



הקבוצה פועלת מ-1936 ומעסיקה יותר מ-110 עובדים בפריסה ארצית. ליטו גרופ כוללת 5 חברות: קיש קירור, טרמוקינג ישראל, ליטובוס, טרמוביל, וכמו כן פועלת בתחומי הליסינג ליחידות קירור ומרכבים מבודדים.



החברה נמצאת בעיצומו של הסדר עם בעלי האג"ח מסדרה א' וב' שלה, שמועד פירעונן עבר והנסחרות בתשואת זבל, ומצבה הפיננסי קשה. לדו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2010 הוצמדה הערת "עסק חי".



רואי החשבון של החברה ממשרד שטיינמץ עמינח, פירטו בדו"חות כי לליטו ולחברות מאוחדות התחייבויות לפירעון איגרות חוב וריבית צבורה בסך כ-127 מיליון שקל, התחייבויות לבנקים (כולל ריבית צבורה) בסך כ-117 מיליון שקל, וגירעון בהון של כ-172 מיליון שקל.



על פי רואי החשבון, "לחברה הפסדים תפעוליים משמעותיים ומתמשכים בתקופות הדיווח האחרונות. החברה וחברות מאוחדות אינן עומדות בהתחייבויותיהן כלפי בנקים וכלפי מחזיקי איגרות החוב".



הכנסותיה של ליטו גרופ ברבעון השלישי של 2010 ירדו ב-25% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-15 מיליון שקל. החברה רשמה רווח תפעולי של 7.4 מיליון שקל, לעומת הפסד של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה רשמה החברה בדו"חותיה רווח נקי של 89 אלף שקל. נכון לסוף ספטמבר 2010 נמצאו בקופה של החברה 142 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully