וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אסיה עקב עליית מחירי הנפט; טוקיו יורדת ב-1.9%

רונית דומקה

7.3.2011 / 7:51

החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באפריל עולים ל-106.08 דולר לחבית - שיא של 29 חודשים



מרבית הבורסות באסיה נסחרות בירידות שערים בשעה שהאלימות בלוב ממשיכה להזניק את מחירי הנפט. שנחאי עולה לאחר שממשלת סין התחייבה שוב לרסן את האינפלציה ואישרה מחדש את יעד הצמיחה השנתי. טוקיו יורדת ב-1.9%; הונג קונג נחלשת ב-0.2%; סיאול יורדת ב-1.1%; שנחאי עולה ב-1.4%; טייוואן מאבדת 0.7%; סידני עלתה ב-1.4%; מדד msci אסיה פסיפיק יורד ב-1%.



הקרבות בין מתנגדי השלטון בלוב לבין תומכי השליט מועמר קדאפי החריפו אתמול ותפוקת הנפט של לוב ירדה במיליון חביות ליום לפחות, לפי סוכנות האנרגיה הבינלאומית. בסעודיה, קראו אתרי אינטרנט לצאת להפגנות ב"יום זעם" ב-11 במארס, אך הממשלה הודיעה כי הפגנות והתאגדויות אסורות על פי החוק.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה במאי עולים ב-1.6% למחיר של 106.08 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק - הרמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008. החוזים על הנפט מסוג ברנט הנסחרים בלונדון עולים ב-1% למחיר של 117.12 דולר לחבית.



ראש הסגל של הבית הלבן, ביל דיילי, אמר אתמול בראיון ב-nbc כי ממשל אובמה שוקל לעשות שימוש בעתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב כדרך להפחית את מחיר הנפט.



בסוף השבוע אמר ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, כי המאבק באינפלציה הוא בעדיפות עליונה של ממשלת סין, והוסיף כי יעד הצמיחה של הממשלה לשנה הנוכחית הוא 8%. ון אמר בנאומו, עם פתיחת מושב הקונגרס העממי הלאומי בסין, כי ריסון עליית המחירים הכרחי לשמירה על יציבות חברתית.



לירידה בבורסת טוקיו תורמת התפטרותו של שר החוץ היפני, סייג'י מהארה, אשר מהווה מכה קשה לממשלתו של נאוטו קאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully