וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירועים בלוב מעלים את הנפט ל-106 דולר לחבית

סוכנויות הידיעות

7.3.2011 / 9:31

הנפט מסוג Light Crude עולה ב-1.9% ל-106.35 דולר לחבית; הנפט מסוג ברנט עולה ל-117 דולר לחבית בלונדון



מחיר הנפט הגולמי ממשיך לעלות וחוצה את רמת ה-106 דולר לחבית, בעקבות חששות משיבושים בתפוקת הנפט בשל האירועים בלוב.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה באפריל עולים ב-1.9% ל-106.35 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2008. בלונדון עולים החוזים על הנפט מסוג ברנט ב-1.2% ל-117.31 דולר לחבית.



במהלך סוף השבוע נלחמו תומכיו של שליט לוב מועמר קדאפי במתנגדיו בכמה ערים בלוב, והגבירו את החששות ממלחמת אחים במדינה. תפוקת הנפט של לוב ירדה במיליון חביות ליום לפחות מאז פרוץ המהומות, העריכה סוכנות האנרגיה הבינלאומית. העיתון "א-שרק אל אווסט" דיווח היום כי קדאפי הודיע אתמול למועצה הלאומית הזמנית שהוקמה בעיר בנגזי כי הוא מוכן להתפטר מתפקידו ולעזוב לחו"ל בתמורה לכך שיוענקו לו ולמשפחתו ערבויות לשלומו.



על רקע העימותים בלוב, עולות התחזיות למחירי הנפט. בסיטי העלו את התחזית למחיר הנפט מסוג ברנט השנה למחיר ממוצע של 105 דולר לחבית, לעומת התחזית הקודמת ל-90 דולר לחבית. הבנק לא צופה כי המהומות במזרח התיכון ובצפון אפריקה יגיעו לסעודיה, יצואנית הנפט הגדולה בעולם. בסעודיה נשמעו בסוף השבוע קריאות לערוך "יום זעם" של הפגנות ב-11 במארס, אך הממשלה הודיעה כי היא אוסרת על קיום הפגנות.



ראש הסגל של הבית הלבן, ביל דיילי, אמר אתמול בראיון ב-nbc כי ממשל אובמה שוקל לעשות שימוש בעתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב כדרך להפחית את מחיר הנפט.



בימים האחרונים קראו מספר סנאטורים דמוקרטים בארה"ב לנשיא אובמה לעשות שימוש בעתודות הנפט של ארה"ב כדי לבלום את העלייה במחירי הנפט, שהובילה את מחירי הדלק לעלות ליותר מ-3.5 דולר לגלון. עתודות הנפט האסטרטגיות של ארה"ב מסתכמות ב-727 מיליון חביות ולדברי הסנאטור הדמוקרטי ג'יי רוקפלר "יכולות להגן על הביטחון הלאומי שלנו ולהפחית את ההשפעה השלילית של מחסור בנפט על כלכלת ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully