וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית בסך 42 מיליון שקל נגד סופרגז: "מחייבת לקוחות על שירותים הכלולים במחיר הגז"

ואדים סבידרסקי

7.3.2011 / 11:51

לטענת התובע: חברות הגז מפרות את הוראות צו יציבות המחירים במצרכים ומתעשרות על חשבון הלקוחות



החברה הישראלית להפצת גז למשקי בית ועסקים, סופרגז, קיבלה לידיה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך 42 מיליון שקל וזאת בטענה כי חברות הגז, וביניהן החברה, מחייבות את לקוחותיהן בגין שירותים המסופקים על ידן בנוסף על חיוב בגין הספקת הגז - בניגוד לצו יציבות המחירים מרביים למוצרי נפט.



לטענת המבקש התובע, ספקיות גז גובות תשלום בגין שירותים נלווים למרות שאלו אמורים להיכלל במחיר הגז לצרכן. "חברות הגז מפרות באופן שיטתי את הוראות סעיף 8 לצו יציבות המחירים במצרכים ובשירותים ומחייבות את לקוחותיהן בגין שירותים המסופקים על ידן ללקוחות בנוסף על החיוב בגין אספקת הגז ובכך מפרות חובה חקוקה ומתעשרות על חשבון הלקוחות שלא כדין", נכתב במכתב אשר הגיעה למשרדי סופרגז.



צו יציבות במצרכים ובשירותים ובפרט בעניין מחירים מרביים למוצרי נפט משנת 1996 נועד להסדיר את התעריפים ואופן גביית המחיר מצרכן מוצרי האנרגיה בישראל. הוראה 8 לצו זה קובעת כי המחיר שגובה ספק גז מצרכן עבור הגז כולל גם את שירותים הנלווים, לרבות שירות של ספק גז הניתן לפי קריאה במקרה של דליפה, הובלת מיכל גז לבית הצרכן וחיבורו למיתקן, שירות הקשור להחלפת צינור הגז הגמיש וצינורית של מיכלי גז, שירות הקשור בבדיקת מיתקן הגז, בדיקה תקופתית לרבות תיקונים ותחזוקה נאותה, שירות הקשור בגביית חשבונות גז לרבות עמלות בבנק, שירות של ביטוח ועוד.



מחברת סופרגז נמסר לחברת האם, , כי טרם היה סיפק בידיה ללמוד את התובענה ואין היא יכולה להעריך את סיכוייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully