וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצב הפקת הנפט במגד 5 נמוך ב-44% מתחזית שפירסמה גבעות בנובמבר

רם עוזרי

7.3.2011 / 12:48

כך עולה מהבהרה שפירסמה גבעות בעקבות דרישת רשות ני"ע, לאחר שמניית החברה זיגזגה אתמול



הרבה אנשים הפסידו אתמול הרבה כסף על מניית , ש-95% ממניותיה מוחזקות על ידי הציבור. הודעה שהוציאה החברה דקות ספורות לפני פתיחת המסחר בנוגע לקצב הפקת הנפט בשדה מגד 5 ליד ראש העין הקפיצה את מניית החברה בעד 6%. אולם, באמצע יום המסחר התהפכה המגמה והמניה התרסקה ב-14%, עד שסגרה את יום המסחר בירידה של 14% מרמת השיא היומית ושל 7.6% מרמת הפתיחה. מחזור המסחר היה גבוה במיוחד ועמד על 70 מיליון שקל.



רכבת ההרים הזו הדליקה ככל הנראה כמה נורות אדומות ברשות ניירות ערך. הרשות פנתה אל גבעות בדרישה לפרסם הבהרות בנוגע להודעתה מאתמול. בהבהרה שפירסמה גבעות היום, חוזרת החברה על הודעתה מאתמול: קצב ההפקה היציב הנוכחי, לאחר סיום תקופת המבחנים בחודשיים האחרונים, הוא 1,085 חביות ליום, מתוכם 785 חביות ממקטע b8.











החידוש שעולה מההבהרה של גבעות בעקבות פניית הרשות הוא כי מדובר על קצב הפקה נמוך ב-44% מקצב ההפקה הכולל אותו צפתה החברה להפיק ממגד 5. בדו"ח שפירסמה החברה בנובמבר האחרון העריכה החברה כי קצב ההפקה הכולל יעמוד על 1,400 חביות נפט ליום. בגבעות מסבירים כי מדובר על קצב הפקה מכל מקטעי הבאר לאחר סיום פראק וביצוע הרמה מלאכותית, "פעולה הנעשית בדרך כלל לאחר שמסתיים שלב הזרימה הטבעית מהקידוח".



גם היום נפתח המסחר בגבעות עם זינוק של 4% במניה - אך מאז הספיקה המגמה להתהפך ולעבור לירידות שערים. לא דבר חריג בגבעות עולם - רק מתחילת השנה, ב-16 ימי מסחר רשמה המניה שינוי (עלייה או ירידה) של למעלה מ-5%. "ההשקעה במניה", אומר היום פעיל בשוק ההון, "היא לא לבעלי לב חלש".



סטיות התקן של מניות מגזר חיפושי הגז והנפט גבוהות במיוחד לאור אופיה המסוכן של ההשקעה בהן. כל הודעה בנוגע לממצאים בשדה זה או אחר יכולים לעשות את ההבדל בין הפסדים לרווח עצום. במניית גבעות הדבר בולט במיוחד: סטיית התקן במסחר במניה בשנה האחרונה עומד על 207%. לשם השוואה, למניית רציו סטיית תקן גבוהה של 60%. גם סטיות התקן של מניות (41%) ו (38%) גבוהות ביחס למניות "כבדות" כמו (19%), ו (21%) או (29%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully