וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית המדען הראשי: לשקול התערבות בהיי-טק

גיא גרימלנד

7.3.2011 / 13:30

לפי סגנית המדען הראשי, יש לשקול התערבות ממשלתית בהיי-טק בשל מצוקתם של בני ה-50 בתחום. מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה: "כ-15 אלף משרות טכנולוגיות מבוצעות בחו"ל"

ועדת המשנה לקידום ולסיוע לתעשיות עתירות ידע דנה היום בעניין המחסור בכוח אדם הנדסי וטכנולוגי בתעשיית ההיי-טק הישראלית. בדיון נכחו נציגי משרד החינוך, התמ"ת, הביטחון, האוצר, המועצה להשכלה גבוהה, המועצה הלאומית לכלכלה, נציגי האקדמיה והתעשייה.

לידיה לזנס, סגנית המדען הראשי במשרד התמ"ת, ציינה כי לשכת המדען מודעת למצוקה של העסקת מבוגרים (בני 50+) המתקשים למצוא עבודה בהיי-טק. לטענתה, הסיבות לכך אינן נהירות דיין, אך ראוי לשקול התערבות ממשלתית בנושא.

שלמה וקס, מנכ"ל איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, טען כי קיים פער חד משמעי בכח אדם הנדסי וטכנולוגי בתעשייה. לטענתו, כ-15 אלף משרות טכנולוגיות מבוצעות בחו"ל. בנוסף, ציין כי וקס כי מסקר שערכה באחרונה המחלקה הכלכלית של האיגוד בקרב 750 חברות עלה ש-81% מהתעשיינים מעידים על קושי בגיוס עובדים טכנולוגיים.

אסתי פשין, שותפה בקרן דסטינו ונצ'רס ומנכ"לית שדולת היי-טק בכנסת, הוסיפה שהפער בכח אדם טכנולוגי עולה כמעט בכל מפגש של נציגי השדולה עם חברות, מנכ"לים ויזמים. פשין הזכירה את הצעת החוק שהניח האחרונה חבר הכנסת אילטוב על שולחן הכנסת, לפיה חיילים משוחררים (וכן מי שביצעו שירות לאומי מלא) מהפריפריה הסוציו-אקונומית, אשר יעמדו במבחני התאמה, יזכו למלגה מלאה מהמדינה עד להשלמת התואר הראשון בתחומי ההנדסה והמדעים. לדבריה, הצעת החוק חשובה היות שהיא מאזנת בין שלושה מרכיבים: הפער בכוח אדם טכנולוגי והנדסי בתעשייה, הרצון לקדם את בוגרי הפריפריה והרצון לקדם דווקא את מי שתרמו למדינה במסגרת שירות צבאי או לאומי.

פער בכוח אדם טכנולוגי, מדעי והנדסי

חגי לוין מהמועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה סקר את הפעילות שמתבצעת בנושא במסגרת צוות בין משרדי הכולל את משרדי האוצר, ראש הממשלה, והועדה לתקצוב ותכנון. לדבריו, אכן ניכרת ירידה בזרם הבוגרים הטכנולוגיים שמגיעים לתעשייה. עם זאת, לא ברור מה הסיבות לירידה ולא ברור שהירידה מעידה על מצוקה. לוין ציין כי תופעה דומה קיימת במקומות נוספים בעולם המערבי. לדבריו, המועצה הלאומית לכלכלה בוחנת את הנושא ותציג את ממצאיה במסגרת דיון המשך בוועדת המשנה.

איציק תורג'מן, מפרוייקט אופקים להיי-טק, הציג את הפרוייקט המובל על ידי יהודה זיסאפל ואיגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה, בשיתוף עם הקרן לקליטת חיילים משוחררים. הפרויקט מאפשר לחיילים משוחררים, יוצאי הפריפריה הסוציו-אקונומית, להשלים את הפער הלימודי באמצעות מכינה קדם אקדמית ולהתקבל ללימודי הנדסה. תורג'מן ציין כי מתוך 100 הבוגרים הראשונים של התוכנית, אשר במקור היו ללא תעודת בגרות, 55 כבר משולבים בלימודי הנדסה בטכניון.

אילטוב אמר בסיום הישיבה כי "אין ספק שכיום קיים פער בכוח אדם טכנולוגי, מדעי והנדסי בתעשייה. על הממשלה לפעול ביתר נחישות ובהקדם על מנת לצמצמם את הפער, למנוע זליגת משרות לחו"ל ולשמר את התחרותיות של ישראל בתחום ההיי-טק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully