וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית החומש החדשה של סין מתמקדת בצמצום הפערים החברתיים

סוכנויות הידיעות

7.3.2011 / 14:02

העלאת רף המס המינימלי ושיפור תשתיות החינוך והבריאות הם מהנושאים המרכזיים בתכנית הכלכלית הסינית



ביום שבת חשף ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, את תכנית החומש החדשה של סין, בעת נאומו השנתי לפרלמנט. ון הדגיש כי הממשל רואה כחשיבות עליונה מאבק באינפלציה והגדלת כוח הקנייה של העניים במדינה. ון ציין כי יעד הצמיחה של תכנית החומש עבור השנים 2015-2011 היא 7% בשנה - שיעור מתון קמעה לעומת תכנית החומש הקודמת, שיעד הצמיחה שלה היה 7.5%, אם כי הצמיחה היתה בסופו של דבר יותר מ-10% בשנה במהלך 5 השנים האחרונות.



על מנת להמשיך לטפח את הצמיחה הכלכלית במדינה, גם בתקופה של צמיחה איטית יותר בעולם המערבי, סין מעוניינת להגדיל את הצריכה המקומית, המהווה כיום 36% - לעומת הצריכה הפרטית בארה"ב, האחראית לכ-70% מהתמ"ג שלה.



ון ציין כי בכוונת הממשל להגדיל את שיעורי הריבית, בניסיון להגביל את האינפלציה. עם זאת, בכוונת הממשל גם להגדיל את השקעותיו בנושאים חברתיים, ובראשם החינוך ושירותי הבריאות. בניסיון נוסף לשפר את מצב העניים במדינה, על רקע הפערים הכלכליים הנפערים בסין, הוא העלאת רף מס המינימום.



סין אף הציבה לעצמה יעדים סביבתיים, ובראשם, צמצום צריכת האנרגיה כשיעור מהתמ"ג ב-16%, וצמצום פליטות הפחמן כשיעור מהתמ"ג ב-17%, כמו גם צמצום פליטת החומרים המזהמים ב-8%-10%. פליטות הפחמן של סין, הגדולות בעולם, גדלו ב-32.5% בין השנים 2009-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully