וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע אישרה לאלביט הדמיה לבצע גיוס של 120 מיליון שקל למרות שלא הוגש הדו"ח השנתי

ערן אזרן

7.3.2011 / 14:56

אתמול פירסמה הרשות מסמך ובו הצהירה כי לא יתקיימו הנפקות חדשות עד למועד הגשת הדו"חות השנתיים



רק אתמול הוציאה רשות ני"ע הודעה ובה היא הצהירה באופן רשמי וגורף כי בשבועות הקרובים לא יתקיימו הנפקות חדשות, וזאת עד להגשת הדו"ח השנתי של המנפיקה. ואולם, ככל הנראה, לכל כלל יש יוצא מהכלל. הפעם מי שהוצאה מהכלל ואושר ביצוע הנפקה היא , שמתכוונת לגייס בימים הקרובים איגרות חוב בהיקף של עד 120 מיליון שקל. גורמים בשוק ציינו שהסיבה להחרגתה של החברה היא ככל הנראה היותה מניה דואלית - כלומר מניה הנסחרת בוול סטריט ובאחד העם וכפופה לחוקי הרגולציה שבארה"ב.



אתמול פירסמה הרשות הוראה לפיה חברה לא תוכל לבצע בחודש מארס הנפקה חדשה עד לפרסום הדו"חות השנתיים. ההודעה פורסמה בהמשך לחשיפת themarker מהשבוע שעבר, לפיה הרשות פנתה לכמה חברות וגופי חיתום בשוק והבהירה כי כפי שמתבקש מהחוק, לא יוכלו להתבצע בתקופה הקרובה הנפקות חדשות, אלא רק לאחר פרסום הדו"חות השנתיים של החברה המגייסת.



הוראתה של הרשות נועדה לצמצם את הא-סימטריה באינפורמציה בין המנפיק לציבור ולהבטיח שציבור הקונים יקבל מידע עדכני על החברה. הסיבה לכך היא שהתשקיפים שהגישו חברות, נכונים לכל היותר לסוף הרבעון השלישי, ואצל חלקן מדובר על דו"חות הצעת מדף שהוגשו תקופות ארוכות קודם לכן.



אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, מתכוונת לגייס עד 120 מיליון שקל דרך הרחבה של סדרת איגרות חוב (סדרה ג') צמודה, הנסחרת כעת בבורסה בתשואה אפקטיבית של 4.14%. לאיגרות מח"מ (משך חיים ממוצע) של 3.59 שנים והן זכו לדירוג a2 של מידרוג עם אופק "שלילי". הגיוס נועד בעיקר לצורך מחזור חובות. ההנפקה, שהשלב המוסדי שלה יתבצע ביום רביעי הקרוב, מתבצעת בהובלת כלל חיתום. בחודש נובמבר השנה ביצעה אלביט גיוס של 200 מיליון שקל באמצעות הרחבה של סדרות ד' וז' שזכו לדירוג דומה.



החברה מתמחה בייזום וברכישה של נדל"ן מניב, בעיקר מרכזי קניות ומרכזי בילוי גדולים, במזרח אירופה ובארה"ב. בנוסף, לחברה יש חטיבה המתמחה בפיתוח רפואי, חטיבה קמעונית המחזיקה בין היתר במותגי גאפ ומנגו, חטיבת מלונות וחטיבת נדל"ן המשקיעה בהודו. את השליטה בה רכש זיסר מידי אלרון לפני כעשר שנים וחצי. זיסר רכש את החברה באמצעות אירופה ישראל לפי שווי של כ-400 מיליון דולר. החברה נסחרת בתל אביב ובוול סטריט לפי שווי הגבוה ממיליארד שקל. לחברה איגרות חוב סחירות בהיקף של 2.5 מיליארד שקל.



ברשות ני"ע סרבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully