וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי חברות הביומד גרדיה מדיקל וטריג ביטלו הנפקות ראשוניות עקב "מצב השוק"

ערן אזרן

7.3.2011 / 19:31

מדד מניות הביוטכנולוגיה, ביומד, השיל בשבועיים האחרונים כ-10% מערכו



לאחר שחמש חברות פרטיות השלימו מתחילת השנה הליך גיוס הון באמצעות הנפקה ראשונה לבורסה (ipo), שתי חברות ביומד מקומיות - גרדיה מדיקל וטריג - נאלצו לדווח היום על ביטול ההנפקות המתוכננות. ההודעה שנמסרה על ידי החברות הייתה בנוסח זהה, ובה נאמר כי עקב "מצב השוק" הוחלט לבטל את ההנפקה.



טריג, התכוונה לגייס סכום של כ-25 מיליון שקל במניות, לפי שווי חברה של 70 מיליון שקל. ההנפקה, שהובטחה בחיתום, אמורה הייתה להתבצע בהובלת מיטב חיתום. גרדיה קיוותה לגייס סכום של כ-20 מיליון שקל במניות, לפי שווי חברה של 40 מיליון שקל. ההנפקה, שהפעם לא הובטחה בחיתום, תוכננה בהובלה של כלל.



בחינת ביצועי מדד הביומד בשבועיים האחרונים מסביר את פירוש צמד המלים "מצב השוק". הביקוש למניות הביוטכנולוגיה נמצא בשפל: ערכו של המדד נפל בתקופה זו מרמה של 1014 נק' לרמה של 909 ק' – נפילה של 10%. צניחה זו מלמדת כי המשקיעים מעדיפים להיפטר ממניות ביוטכנולוגיה ואינה תומכת בהנפקות חדשות.



היא מעמידה את החתם המנפיק בסיכון שמא יצטרך להשלים מכספו את ההנפקה ולרכוש מניות או שיהי עליו לסכן את המוניטין בביצוע הנפקה כושלת. ייתכן כי אינדיקציות שהגיעו מגופים מוסדיים שונים בדבר חוסר היענותם להנפקות הביאו לביטולן. ההערכות הן שהחברות יבצעו כעת סבב גיוס ממשקיעים פרטיים או הנפקות פרטיות לגופים מוסדיים שכן היו מעוניינים ברכישת המניות.



טריג, שמנוהלת בידי ד"ר יואב פלטיאלי, עוסקת בפיתוח טכנולוגיה המיועדת לניטור התקדמות העובר בתעלת הלידה במהלך הלידה (laborpro). המוצר שהחברה מפתחת קיבל כבר אישור של מינהל התרופות האמריקאי fda. החברה ספגה הפסד מצטבר של 71 מיליון שקל מאז הקמתה.



רואי החשבון של החברה ציינו כי יש ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כ"עסק חי". החברה ייעדה 65% מתמורת ההנפקה להקמת מערך שיווק ומכירה של מוצר הדגל בבתי החולים ליולדות בצפון אמריקה, חלק ממדינות מערב אירופה, יפן, אוסטרליה, וכן בבתי חולים מובילים בהודו ובסין.



גרדיה, הנשלטת על ידי קרן הון סיכון מדיקה ומנוהלת על ידי ד"ר חן ברק, עוסקת במחקר ופיתוח של מערכת (gardex) המגינה מפני קרישי דם, חלקיקים ותסחיפים הנוצרים תוך כדי תהליך פתיחה והרחבה של כלי דם חסומים. התמורה בגין ההנפקה נועדה לשם ביצוע ניסוי קליני בצנתור בעורק התרדמה הדרוש לצורך קבלת אישור ה-fda ואישור המוצר בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully